www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Pakt "Turka zero" (LDeska)
Author Message
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23314
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2009-04-07, 13:38   Pakt "Turka zero" (LDeska)

Pakt numer 34, założony 2008-09-25 10:41:21 przez LDeska (Drużyna Niebieskich)

Nazwa paktu: Turka zero

Zaproszone do paktu nacje:
Twórca: LDeska
Damroka
didi
King_Chrobry
LEBROK
plewan_79
Richards
Treviss
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23314
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2009-04-07, 13:39   

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 10:48:17
Dobra, ostatnia szansa na wyrażenie swojej opinii. Co wiemy o ruchach innych (ruszamy jako ostatni): Postawili takie miasta: czyli tylko jedna "3" i dwie "2". Moim zdaniem to wielki błąd bo podbicie miasta do "2" daje od razu spichlerze wypełniony do połowy. W porównaniu z tym podbicie do "3" już nie jest takie korzystne (droższe o 3 punkty a daje mniej żarełka do spichlerza). Demo też nie wygląda bardzo wyśrubowanie: Wydaje mi się że wzięli osadników i postawią więcej miast za około 3 tury. Moja propozycja zrównoważonego wydania punktów: w punktach oraz w demo wychodzimy na prowadzenie w większości rzeczy. Propozycja z Odlewnictwem: jesteśmy w ogonie w punktach mimo że wykupiłem aż 5 miast, ale to za cenę braku Rolnictwa, mniejszej ilości roboli, braku dróg i podbicia tylko jednego miasta. No, to ostatnie słowo obrońców i oskarżycieli i sędzia ogłosi wyrok ;)

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 12:42:49
Z tym porównaniem to jasna sprawa, że korzystniej wyjdzie start zrównoważony. Rzecz w tym, że perspektywicznie bardziej się opłaci pójść szybko po Kolosa. Jest to według mnie jeden z najważniejszych cudów na tej mapie. Widać że przeciwnicy też poszli w jakieś niekonwencjonalne rozwiązania, bo nie zrobili zrównoważonego startu. Być może Ci co mają mistycyzm poszli w rele i kapłaństwo, żeby z Oracla wziąć odlewnictwo. Mi się ten zrównoważony start podoba, bo daje nam ładny rozwój początkowy, ale obawiam się, że przy takim stracie nie zdążymy dopaść Kolosa i z czasem to inni zaczną budować nad nami przewagę.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 13:48:20
Nie mogę się przekonać do tego Kolosa. Rzeczywiście jak zrobią Wyrocznię to ciężko nam będzie ich dogonić. Żeby zrobić Kolosa trzeba mieć kuźnię. Kuźnię zrobi Inka z bonusem 100% więc 60 młotków zamiast 120. Jeżeli podłączyli marmur to Wyrocznię zrobią z bonusem 150%, czyli potrzebują 60 młotków. Wychodzi na to że mimo że my kupimy Odlewnictwo to oni w tej samej turze zaczną budować Kolosa. Co gorsza oni będą go robić z bonusem 175% a my ze 125%. W dodatku ja nie uważam aby Kolos był warty tego zachodu. 4 monety z pola wody zamiast 3 - to nie jest za dużo, wolę już pracować na chatce przy rzece, mam 3 monety od razu a po 10 turach mam 4 monety, po kolejnych 20 turach mam 5 monet... Nie odpłyniemy na tym cudzie. Miałem jeszcze pomysł z Wielką Latarnią. To taki prawie rozwojowy wariant bo tylko Żeglarstwo i Murarstwo trzeba kupić, ale nie mamy kamienia a po drugie jestem prawie pewny że Żółci będą budować ten cud. Paweł mi kiedyś bardzo zachwalał ten cud i w grach typu pbem z kompami zawsze go robi. Jest silniejszy od Kolosa na tej mapie bo +2 szlaki handlowe w miastach przybrzeżnych to lepszy bonus niż 1 moneta więcej z wody. Dobra to z ciężkim sercem ale tak jak pisał Damroka - podejmuję decyzję za rozwojowym wariantem... zaraz zrobię turkę i wrzucę tutaj zrzuty

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 14:12:36
OK, TURKA ZROBIONA! Tak jak pisałem poszedłem w rozwój, ale jest też mała modyfikacja :) zamiast dróg łączących miasta kupiłem Mistycyzm i Medytację i... mamy buddyzm :) Poza tym standard: 6 miast, każde podbite do "2", każde z robolem, obrobione złoto, miedź, ryż, kukurydza, ryby i kraby. W miastach ustawiłem produkcję na roboli, w kolejnej turze robole włążą na lasy i tną lasy żeby mieć po 2 robole na miasto. Następnie będą robić już we dwójkę drogi żeby mieć więcej kasy. Tech jest ustawiony Polowanie. Kupione techy to: Koło, Rolnictwo, Mistycyzm, Medytacja, Obróbka Brązu. Wygląd naszego królestwa: Widać że mamy buddyzm w Coventry w którym akurat nie podbijałem kultury :) się udało... oprócz tego ktoś inny kupił Politeizm, myślę że nam pomogło to że robimy jako ostatni turkę, chociaż nie wiem kiedy ta rela wyskakuje - ja myślałem że po 5 turach dopiero a tutaj od razu. To opóźnienie to jest chyba tylko jak zaczyna się od późniejszych epok... 5 najlepszych miast: i demo... wygląda naprawdę ładnie: Szkoda że nie dało się zastosować żadnego gambitu bo wtedy przyjemniej się gra, ale tutaj nie mieliśmy możliwości zaszaleć - to Odlewnictwo by nie wypaliło (prawie 700 punktów z 1900 na techy Garncarstwo i Odlewnictwo za bardzo by nas zapóźniło). Teraz musimy obgadywać nasze ruchy w przód, tak żebym turki nie kisił. Na razie opisałem wyżej co chcę robić robolami, piszcie co wy myślicie...

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 14:13:17
Te założenia są błędne. Nie można porównywać jednego pola z morza do jednego pola przy rzece z chatką. Trzeba spojrzeć jeszcze ile my mamy pól z rzekami do postawienia chatek, a ile mamy pól morskich. A dzięki Kolosowi nawet te dalsze pola morskie dają nam bunus do fina.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 14:16:00
No ale na ilu wodnych polach będziemy pracować? Ja myślę że na niewielu. Poza tym nawet bez rzeki chatka po 30 turach daje 3 złota potem po kolejnych 30 daje 4 złota i po 40 daje 5 złota. Pola wody są mniej perspektywiczne... No ale przede wszystkim odpadlibyśmy w rozwoju i nie mielibyśmy czym pracować na tej wodzie. To co mnie kusiło w tym gambicie to był Wielki Kupiec po 25 turach, ale nie sądzę że zdążylibyśmy tego Kolosa zrobić.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 14:22:12
Pisałem jak jeszcze turka nie była zrobiona, więc teraz sytuacja już jest inna >: Widać że nikt nie poszedł w wojo. Każdy kombinuje coś z rozwojem. Z tym buddyzmem to dobrze wyszło. Dalsza strategia jest też szeroka. Więc pierwsze moje pytanie, czy zupełnie już zrezygnowaliśmy z Kolosa, czy jeszcze podejmujemy walkę?

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 14:39:12
A tak przy okazji to do budowy Wielkiej Latarnii Morskiej nie potrzebny jest kamień, bo nie ma żadnych bonusów z surowców przy jego budowie. Pomysł z budową WLM też mi się podoba, ale to trzba się na coś zdecydować, bo jak będziemy się obijać po różnych techach to nie złapiemy nic.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 15:17:14
Byłem pewny że się ma +100% do budowy z kamieniem... WLM mi się bardzo podoba bo Wielki Kupiec to strasznie silny Wielki. Więc jak by co to zgadzam się szybko po nią uderzyć. W tej chwili kończymy Polowanie, potrzebujemy Żeglarstwa i Murarstwa. Z innych techów potrzebujemy teraz: Hodowlę Zwierząt i Garncarstwo. Piszcie jaką kolejność techów chcecie. Ja proponuję: Polowanie, Żeglarstwo (najsilniejszy produkcyjnie port zaczyna budować Latarnię), Murarstwo (jak skończy Latarnię to zaczyna Wielką Latarnię Morską), Garncarstwo (robimy chatki), Hodowla (obrabiamy krówki i koniki). Minusem tego pomysłu jest opóźnienie obrobienia krówek przy stolicy. Jest jeszcze jeden pomysł - możliwe że są szanse strzelić Wyrocznię... bo chyba tylko jeden sąsiad wziął Politeizm... co myślicie o tym?

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-25 15:23:33
W tą Wyrocznię to bym poszedł. Brakuje jednego techu czyli Kapłaństwa, który nie jest zbyt drogi. Wyrocznia też nie jest bardzo droga i spokojnie można ją wyciąć z drzewek, więc marmur i tak by się dużo nie przydał.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-26 15:03:15
W tej turce nie było o co pytać więc odesłałem od razu. Z wieści: w następnej turze kończymy Polowanie. W co idziemy? Do wyboru mamy: - chatki - zwierzaki - wyrocznia Widok po skończeniu tury: Po następnej turze Coventry skoczy kultura. Robole weszli na lasek i już ostrzą siekierki żeby je wycinać celem szybszego podwojenia ilości posiadanych roboli. Acha, ważna rzecz - prawie WSZYSTKIE - oprócz Nothingam mają już szlaki handlowe, więc dobrze że nie kupowaliśmy dróg między miastami :) po prostu wzdłuż wybrzeża wewnątrz kultury działa ją szlaki.... Kolejne pytanie - czy robimy rewolucję (można wprowadzić niewolnictwo) albo zmieniamy religię państwową? Ja na razie proponuję reli nie wprowadzać, a Niewolnictwo możnaby już wprowadzić...

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-26 15:11:12
Spoko Lechu. :) Widzę, że lasek nam wyrósł, mało jeszcze było :) Ale szlaki handlowe widzę tylko między stolicą i Coventry. Ja jestem za tym żeby pójść po Wyrocznię. Na razie nie wprowadzałbym ani niewolniectwa, ani reli. Nic to jeszcze nie da a szkoda początkowych tur na przestój.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-26 15:15:12
Będziesz tu zamieszczał jakiś sejw po wykonaniu turki?

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-26 15:34:06
No lasek wyrósł, zapomniałem napisać ale specjalnie zrobiłem zrzut ekranu w momencie gdy to widać :) Szlaki na pewno są wszędzie, może te ikonki pokazują się tylko gdy jest połączenie ze stolicą ale u nas to nieważne bo i tak wewnętrzne szlaki to chyba zawsze dają 1 monetę, nieważne czy ze stolicą czy innym miastem. Na pewnoe 5 miast ma po jednym szlaku handlowym a Nottingham nie ma (pewnie Robin Hood ukradł :D ). Zapisów tutaj nie da się umieszczać, ale mogę wrzucać na jakieś serwery typu wrzuta.pl i tutaj linka wklejać, tak na przyszłość. Co inni sądzą o techach - w co mamy iść?

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-27 06:54:09
W tej turce nie ma o co pytać, więc przesłałem dalej. Skończyliśmy odkrywać Polowanie, teraz to już musimy się zastanowić co następne. Z wieści: robole zaczęły ciąć las na swoich kolegów - roboli ;) i rozszerzyły się granice wokół miasta buddyzmu:

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-27 15:47:51
Skoro jest taki słaby odzew w naszej drużynie, to może Lechu przedstaw swoją propozycję na dalszą rozgrywkę, a my pomyślimy czy to co przedstawiasz ma jakiś sens. Może taka rola loży szyderców będzie bardziej pasująca do naszej drużyny. :)

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-27 18:32:14
Najlepiej mi się myśli jak mam civkę przed sobą :) więc wpiszę jak dostanę turkę, na razi jej nie mam :)

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-29 14:20:35
OK, wysłałem turkę. Robole dalej tną lasy na swoich kolegów, w techach poszedłem po Żeglarstwo, spróbujemy po Wielką Latarnię pójść. Potem proponuję iść po chatki. Pytanie: czy próbujemy zawrzeć jakiś sojusz? Żółci i Czerwoni się podpytują o to...

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-09-29 14:21:25
I jeszcze jedno - aby zaktywizować naszą drużynę: może ktoś chce być kronikarzem? Jest już do wpisania to żę Medytację pierwsi odkryliśmy...

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-09-29 14:44:12
Sojusze mogą tu mieć decydujące znaczenia. Ale jak tak się zastanowić nad tym z kim w taki sojusz wejść, to ciężko coś wybrać. Nie ufam żadnemu z Kapitanów. Najbliżej mi do żółtych bo jest tam i Paweł i Cola, z którymi dobrze się dogadywaliśmy w dyplo3, ale kapitanem jest bombel, a ten w ffa-ch potrafił pół gry udawać sojusznika, żeby w końcu wjechać od tyłu. Poza tym nie wiem czy taki sojusz coś da. Bo dla mnie jest oczywiste, że jak dwóch się dogada, żeby zjechać trzeciego to trzeba bezwzględnie wkroczyć jako sojuszkim tego zaatakowanego. Do paktu jako trzech państw nie ma co wchodzić, bo niewiadomo czy w takim pakcie nie jest jeszcze silniejszy tajny pakt dwóch państw. No chyba żeby samemu tak kręcić, ale i tak wyjdzie to co napisałem na początku. Nie ufam im. Na kronikarza najlepiej by się nadawał didi.

didi (Drużyna Niebieskich) 2008-09-29 17:00:54
Odnośnie odzewu to myślę ...tak jak Damroka zasugerował. Raczej nie ma co debatować nad każdą turką. Niech kapitan przedstawia główny plan w zarysie, ewentualnie kazdy Niebieski wedle uznania swoje pomysły i wtedy można sie do tego ustosunkowywać ;) Sojusze ? Też nie mam na to teraz żadnego pomysłu. Moze jak zaczniemy ze soba wspólnie graniczyć to coś sie wyklaruje ? Kronika... a kim My tu jesteśmy ? Niebieskimi, czy Brytyjczykami Elżbiety ? ...generelnie to jestem taki wypalony !:( Może ktoś inny na ochotnika ? :>

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-01 11:12:34
No i nie ma ochotników do kroniki :( Kolejna turka u nas. Zrobił się pierwszy robol, idziemy dalej po Żeglarstwo - Wielkiej Latarni nawet jak nie zrobimy to i tak się bardzo przyda do handlu z innymi civkami. Robię kuter żeby nawiązać kontakt z nimi, będzie szybciej nić iść na pieszo. Robole robią drogi żeby wysłać misjonarzy do kolegów. W Świętym Mieście będę wycinał klasztor żeby robić tych misjonarzy. Uwagi mile widziane.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-01 12:42:37
Po żeglarstwie powinniśmy pójść po chatki i animal. Potem do matematyki albo odlewnictwa. Ten Kolos ciągle nie daje mi spokoju. Matma by się przydała, bo jest od cholery lasu do ścięcia, poza tym można by spróbować powalczyć o Ogrody. Dobry cud dla filozofa.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-01 13:17:55
Ja też tak myślę - chatki potem koniki i po matmę.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-03 11:25:36
Nie wiem jak oni ro robią ale zbudowali już WLM :) Zmieniłem więc techa na chatki - za 6 tur będziemy go mieć. Robimy wojowników zanim podłączymy miedź a w Świętym mieście kończy się ostatni z roboli i potem klasztor.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-05 22:25:31
BRniemy dalej... w sumie nic się nie dizeje, robole wycianją lasy i robią drogi. Klasztor w Świętym mieście zaczął być budowany w tej turze i przycięcie lasku znacznie go przyspiesza.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-07 21:08:16
Ależ zaniedbane państwo przejąłem. Nawet miedź nie podpięta. W produkcji jakieś worriory. Przeżyłem prawdziwy szok. Wysłałem więc dwóch worków do podpięcia miedzi, w miastach ustawiłem produkcję na baraki. Najgorzej jest z dochodem, będzie nam trudno nagonić przeciwników.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-07 21:43:11
Ech specjalnie miedź nie jest podpięta żeby zrobić wojowników którzy są tańsi i trzymać spokój w miastach... Co do GNP w demo to spójrz na produkcję i żarełko - po prostu mamy najwięcej miast i dlatego dołujemy w GNP (wysokie koszty utrzymania). Jak tylko odkryjemy chatki to się bilans poprawi... :)

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-08 00:19:54
Według mnie produkcja woriorów, gdy jest dostępna miedź jest błędem. Po co nam jednostki nie przedstawiające żadnej wartości bojowej. Jeśli trzeba zadowolenia, to lepiej podpiąć złoto, które też na razie jest nie podłączone. Mamy państwo, które może zostać zaatakowane z każdej strony. To już lepiej trzymać w miastach jednostki, które stawią jakiś opór, zwłaszcza że utrzymanie wojska też kosztuje.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-08 09:47:36
OK, zgoda. Jak podłączyłeś miedź to automatycznie młotki uzbierane na wojowników przechodzą na włócznika, więc OK bo jeśli coś może szybko przylecieć to tylko rydwany. Proponuję dokończyć zwiadowcę i wysłać go żeby nawiązać kontakt z wszystkimi innymi drużynami.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-08 10:14:52
A no właśnie, zapomniałem napisać, że zwiadowca ukończył się w tej turze i już został wysłany do nawiązania kontaktów. Jak sąsiedzi zobaczą, że my śmigamy skautami, to się pewnie uśmieją. :)

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-08 11:39:06
Stawiam że wszyscy mają takie wojsko jak my, nie da się na tych ustawieniach szybkiego wypadu zrobić. Poza tym oni mają głowę zajętą cudakami...

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-08 23:23:22
Odkryliśmy potery. W następnej turze zaczniemy odkrywać animala. Przełączę w miastach produkcje na granary. Tylko klasztor zostawię do dokończenia.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-08 23:24:12


LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-09 09:21:43
Super, uważaj tylko żeby nie tracić młotków. Jak miasto nie buduje czegoś przez (chyba)15 tur to potem co turę traci młotki tam uzbierane. Ja głosuję za jak najszybszym rozprzestrzenieniem religii i co ważniejsze i jak się da to przerzuceniem tej religii do sąsiadów. Gdyby się udało to wyhodowałbym proroka - zbudować świątynię i zarzucić specjalistę, po 17 turach wyskoczy prorok i zbudować wielką świątynię żeby mieć po 1 złota od każdego miasta z naszą relą...

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-10 11:16:27
Złapaliśmy kontakt z Zielonymi, też latają skautem :) Nasz skaut stoczył pasjonującą walkę z wilkiem i bardzo sprawnie sobie poradził. Przełączyłem produkcję na granary. Zrobię przycinkę lasów, żeby nie było więcej niż 15 tur bez produkcji. W Nottingham mamy niezadowolenie, niestety wylazłem wcześniej worriorem i dopiero w następnej turze powórci. Robię też już chatki koło stolicy.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-10 11:17:51
Jeszcze trochę statystyk

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-10 11:19:08
Pomyliłem się, to miasto z niezadowoleniem to Hastings, co zresztą widać na screenie.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-10 11:27:46
Mam takie pytanie jeszcze, trochę z innej bajki, ale jest okazja, bo widać na screenia. Nie wiem co to jest. Na screenie gdzie są dane naszych miast o wzroście, zadowoleniu, produkcji i innych, jest taka czerwona kropka pomiędzy szlakami handlowymi i Wielkimi. I właśnie o tą czerwoną kropkę mi chodzi, co ona oznacza? W stolicy mamy to coś ma wielkość 1, Hastings 4, a pozostałe miasta 3. ???

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-10 12:15:45
Wygląda super. Najważniejszy jest rozwój, mamy jeszcze miejsca na minimum dwa miasta na wschodzie, ale to za chwilę bo gospodarka siądzie. Generalnie grając finafową nacją można szybciej stawiać kolejne miasta, ale to jeszcze nie ten moment. Trzeba szybko obrobić te krówki i koniki co wyskoczą przy świętym mieście. Chatki przy rzekach to teraz według mnie priorytet bo mają najwięcej miast (chyba) jesteśmy raczej zacofani technologicznie. Fajnie że robimy już pierwszego mnicha, przydadzą się żeby zwiększyć zadowolenie w miastach. Statystyki bardzo nam się podobają, tak trzymaj władco sezonowy ;) Co do czerwonej kropki to na 90% jest to koszt utrzymania miasta, ale żeby mnieć 100% pewność najedź myszką na to coś i przytrzymaj, powinien dymek wyskoczyć. Koszt utrzymania tu pasuje jak ulał bo jest najmniejszy w stolicy a największy w najdalej położonym mieście - Hastings...

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-11 10:01:43
16 tur za nami. Nic się nie zmieniło od ostatniego raportu. W następnej turze wrzucę screeny. W Stolicy mamy już spichlerz.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-12 19:09:38
Na razie robię granary na potęgę. Zanim dojedziemy do matmy, to lasów może już zbraknąć. Poza tym nic się nie zmieniło. Za turę mamy animala.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-12 19:15:30
Dziwna jest ta informacja na screenie, bo nr tury dotyczy gry pbem Full Random, a statystyki napewno są z GwD2. Robiłem te tury jedna po drugiej, więc może dlatego, ale to dziwne, bo wychodziłem z gry do pierwszego menu.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-12 20:44:12
No statystyki są na pewno z GwD a to w rogu na pewno nie... dziwne. Może wrzuć jeszcze jak państwo wygląda, czyli ile lasów zostało :)

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-12 21:01:19


Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-12 21:08:04
Acha, zapomniałem napisać o jednej ciekawej rzeczy. Kuter nie mógł płynąć dalej na zachód, bo przy brzegu znajduje się kra lodowa i żeby ją opłynąć to trzeba wypłynąć na otwarte morze, a jak wiadomo kutry tego nie potrafią. Nie potrafią tego również galejki. To samo widać z drugiej strony naszego półwyspu, czyli na północy. Wychodzi więc na to że do czau galeonów jesteśmy bezpieczni od strony morza.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-12 21:10:41
mam screena gdzie widać te kry lodowe

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-13 23:18:24
mamy już animala. W następnej turze przechodzę na pismo. Statystyki są praktycznie takie same. W następnej turze stolica urośnie do 5 i wrzucę screeny.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-14 10:28:32
Dużo lasów jeszcze mamy, jak widzę. Może trochę ich zachowaj do okrycia Matmy? O ile oczywiście idziemy po Matmę po piśmie od razu... Może to i dobry pomysł? Chodzi o to że wygrywamy bo oni idą po cudaki, więc szybka matma, akwedukt i Wiszące w stolicy -> szybki inżynier i jak nikt nie zrobi do tego czasu Piramid to je stawiamy, co myślicie? A jak się nie uda to zamiast inżyniera proponuję NATYCHIAST wyhodować naukowca. Czyli ścinamy lasy na bibliotekę w Londynie i zatrudniamy dwóch naukowców, czyli mamy 12 punktów na turę i po 9 turach jest naukowiec.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-14 13:03:51
Mi pasuje. Teraz do matmy, po Wiszące Ogrody i potem próba przechwycenia Piramid, zwłaszcza że inni zdradzają obawy że Piramidy już są przez nas robione :) , więc pewnie nikt ich nie robi. Wytnę jeszcze tylko jeden lasek pod stolicą, żeby postwić tam chatkę przy rzece.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-14 18:45:43
19-ta tura za nami. W demo całkiem nieźle, choć z kasą trochę odstajemy. Tutaj jednak cuda dodają im punktów. Zagospodarowuję już konie i krówki i w następnej turze będą podpięte. Wyciąłem cały pas lasów na przedpolach naszego państwa co by tam nikt nie mógł się zabunkrować. Zrobiłem też drogę przez las od Yorku, co może wydawać się bez sensu, ale wolałem mieć to połączenie, aby w razie czego można było z tyłu przerzucać szybko wojo, a nie biegać dookoła. Nawiązalilśmy kontakt z żółtymi. Niestety dowiedziałem się, że wybudowali Kolosa :( Musieli wziąć metal z Oracla, czyli to czego się obawiałem. Ech szkoda. Znowu Bombel spuchnie. Robię jeszcze jedną turę i przekazuję berło didiemu.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-14 23:50:18
Tuta 20. Wyprodukował nam się pierwszy misjonarz. Najlepiej zainstalować go w stolicy. Konie i krowy podpięte. Złoto też co zwiększyło i nas zadowolenie, bo w stolicy było już na granicy. Didi przejmuj stery. Powodzenia.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-15 10:13:41
Według mnie jest SUPER. Nie mamy cudaków, ale idziemy w rozwój i to się opłaci. Generalnie no nie ma się do czego przyczepić :) jest wzorowo. Wszystkie miasta w turze 19-tej były na granicy zadowolenia, więc podłączenie złota bardzo się przydało. W Coventry, Nottingham, Canterbury i Yorku należy dorobić oczywiście jakiegoś wojaka żeby było zadowolenie. Co do Coventry to robiłbym tam cały czas misjonarzy, pierwszy do stolicy - zgoda, ale potem to już nie wiem - proponuję zapytać się innych nacji czy chcą misjonarza od nas, jeżeli tak to dałbym tam drugiego. Co do miast to proponuję przede wszystkim zrobienie bibliotek i oczywiście chatkowanie wszystkiego co się rusza :)produkcję musimy z warsztatów brać, oczywiście dopiero jak będziemy je mogli budować. Co do wielkich to opisałem swoje zdanie w poprzednim wpisie... No didi! Cała nadzieja w TOBIE teraz :) turki 21-30 są twoje. Kto po didim przejmuje stery? Rychooooo?!??

didi (Drużyna Niebieskich) 2008-10-15 15:47:40
No cóż ja po Richardsie, ktoś jeszcze z niebiekich chętny do podowodzenia ?

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-15 16:06:13
Eee po Rychu? Gadaliśmy przecież że ty jesteś trzeci, ja już szukam następnego do poprowadzenia naszego skromnego państewko ku świetlanej przyszłości :)

Richards (Drużyna Niebieskich) 2008-10-15 16:29:29
po Rychu nie bedzie juz co zbierac ;)

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-15 16:46:50
Oooo, Rychu żyje :]

Richards (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 00:54:45
Zrobilem 1 turke. Jutro wkleje screeny, dzis juz niemam sily. Skrylem sie scoutem na zalosionej gorce zeby podleczyc a pech chcial ze lew sie za nią czaił. Na szczescie przezyl, ma 0,1 sily. co wy na to zeby niewolnictwo wprowadzic? mamy na granicy tylko woja, trafi sie jakis zablakany rydwan i lezymy :( Przy canterbury przydaloby sie nawodnienia porobic, mielibysmy super miasto produkcyjne.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 08:01:40
Niewolnictwo można wprowadzić, ale według mnie jeszcze nie jest potrzebne. To co głównie byłoby do ścinki, czyli granary, mamy już praktycznie wszędzie. Na wojo na razie nie trzeba. Powinien Ci się wyprodukować już sper w stolicy, więc trzeba go przerzucić do Hastings. Na razie nie widać jakiegoś zagrożenia militarnego, bo inni mają taką samą ilość woja co my. Jak kończyłem 20 turę byliśmy na 2 miejscu w woju, a pierwszy miał minimalnie tylko więcej. Najlepiej wprowadzać doktryny po dwie, żeby nie tracić tury, jeśli nie jest to konieczne.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 08:09:54
Co do produkcyjnego Cantenbury, to wydaje mi się, że bardziej produkcyjne byłoby Coventry. Tylko po nawodnieniu Coventry traci się ze dwa miejsca przy rzece, na szybki dodatkowy pieniążek. Jednak Coventry może mieć znacznie więcej młotków, więc chyba warto.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 11:23:52
Wrzuć te obrazki Rychu, wtedy łatwiej się myśli i coś napiszę mądrego (chyba mądrego :) ).

Richards (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 13:28:36
Hehe, mlody przywodca Niebieskich sie pomylil, bo spojrzal na 2 screen od dolu a tam jest zamienione miasto Coventry z Cantenbury. Chodzilo mi oczywiscie o Coventry, te przy konikach i 3 gorkach :) tam mozna zrobic super miasto produkcyjne. Ale ogolnie w obu tych miastach mozna walic produkcje

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 14:41:45
Rozumiem, Rychu napisał o godzinie 00:16 że jutro wrzuci zrzuty, no a jeszcze nie ma "jutro" więc będą jutro, tak jak pisał :D

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 14:47:45
Mam nadzieję, że nowy Kapitan nie ma zapędów dyktatorskich i będzie współdziałał z resztą drużyny ;)

Richards (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 14:47:49
wyslalem poprzednia turke i zapomnialem zrobic screeny :( jak tylko dostane nowa to wrzuce. Co z tym niewolnictwem? Demo pokazuje ze woja mamy po rowno, ale nasze wskazniki sa wysokie bo mamy duzo populacji. Nie chce zeby za mojego panowania padlo przez glupote jakies miasto.

Damroka (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 14:50:29
Lechu miał się odnosić do róznych sugestii, ale tym razem się wykpił, że niby nie może bo screenów nie ma. Screeny możesz Rychu jeszcze zrobić z obecnej tury, bo przecież dysponujesz sejwem.

LDeska (Drużyna Niebieskich) 2008-10-16 15:01:49
Wypowiedziałem się dość obficie turkę wcześniej, no nie za wiele się od tamtego czasu zmieniło. Niewolnictwa nie wprowadzałbym, zagrożenie jest zerowe bo rydwany kosztują dużo w demo więc ich nie mają, niczym innym nas nie zaatakują bo nie ma szans dojść do nas. Oni wszyscy robili cudaki przecież. Wprowadziłbym niewolnictwo razem z innym ustrojem albo jak trzeba będzie. Poczekam żeby napisać więcej o tych miastach jak wrzucisz te zrzuty. Generalnie jeżeli miasto ma tylko 2 żarełka nadwyżki to nawodniłbym jedną łąkę a potem jak już urośnie to przerobiłbym tą farmę na chatkę.
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Pakt "Wielki Brat znowu patrzy - czyli wspomnienia Admi
Bodek
Beny Pakty odtajnione 13 2015-06-21, 11:06
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Scoobego Turka za Trebucha w Dyplo 8" (Bobek
Bobek1971, didi, ScoobyDoo, trebuch
wnuczus Pakty odtajnione 1 2013-10-11, 22:14
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Admin - Inkowie (LDeska)" (LDeska)
LDeska, Bodek
wnuczus Pakty nie(tajne) 1 2011-11-15, 21:40
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "LDeska Cent Rihi" (LDeska)
LDeska, Centurion, Rihiter
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 22:05
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "LDeska - didi" (LDeska)
LDeska, didi
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 22:03
wnuczus

Czas generowania strony : 0.60 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group