www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Pakt "jak grać " (Forever)
Author Message
wnuczus 


Nieznany

xfire: wnuczus
Helped: 16 times
Age: 29
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 10633
Piwa: 42/47
Location: Poznań
generał broni  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Mini turnieju w Civilization IV - I Mini turniej 
Posted: 2013-09-09, 17:35   Pakt "jak grać " (Forever)

Pakt numer 2993, założony 2012-12-02 22:43:00 przez Forever (Zulusi - Hatshepsut )


Nazwa paktu: jak grać

Zaproszone do paktu nacje:
Twórca: Forever
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wnuczus 


Nieznany

xfire: wnuczus
Helped: 16 times
Age: 29
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 10633
Piwa: 42/47
Location: Poznań
generał broni  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Mini turnieju w Civilization IV - I Mini turniej 
Posted: 2013-09-09, 17:35   

Forever 2012-12-02 22:47:42


Pozycja startowa

Forever 2012-12-02 22:50:07



po 1 turze stolice trochę źle postawiłem ale za bardzo się zafiksowałem na to żeby stolica miała wszystko
Docelowo ta stolica będzie wypasiona ale na starcie będzie ciężko bo praca na srebrze będzie ją spowalniać


Forever 2012-12-06 10:38:10








Forever 2013-01-03 10:28:29








Forever 2013-01-04 07:51:41




Forever 2013-01-14 07:40:11




Forever 2013-01-17 08:06:58






Forever 2013-01-20 14:24:51
Odnośnie leczenia jednostek:
Poprzez nadanie kolejno promocji w tej samej turze: 42,5%; 20%; 11,25%; 5%
W mieście: 20%
We własnej kulturze: 15%
Na terenie neutralnym: 10%
Na wrogim terenie: 5%

Forever 2013-01-20 17:15:29
Inflacja= X * (koszt jednostek (unit+supply) + koszt miast + koszt civików)
X - jest zmienną stale rosnącą podawaną w %. Jaki ma algorytm tego nie wiem ale pojawia się w 94 turze (prędkość normal z 1%), w 150 turze ma 17% a w 250 ma 57%.
Czyli sądy i inne budynki ograniczają nam inflację. Na inflacji zyskują też orgi, których civiki są tańsze.

Forever 2013-01-20 18:37:22
Ilość darmowych jednostek = (0,24 * N) + D
N - ilość populacji wszystkich miast (w ludzikach)
D - bonus za poziom trudności i wynosi odpowiednio: 5 dla Deity, 6 dla Immortal, 7 dla Emperor, 8 dla Monarch, 10 dla Prince, 12 dla Noble, 16 dla Warlord, 22 dla Chieftain i 28 dla Settler.
Dyplo gramy na Noble czyli mamy 12 jednostek + bonus z popa wolnych od kosztów.

Ograniczenie kosztu jednostek (handicap) jest zależny od poziomu trudności i wynosi: 0% at Deity, 10% Immortal, 20% Emperor, 30% Monarch, 40% Prince, 50% Noble, 60% Warlord, 70% Chieftain i 80% Settler.

Czyli dla Nuble (mapa Dyplo) - 50%
Koszt jednostek to 1 moneta / szt., przy 200 jednostkach i populacji 10 mamy:
14 jednostek gratisowych a za 186 płacimy 186 monetek minus handicap 50% (93 monetki) = 93 monetki / turę.

Forever 2013-01-21 11:55:18
Znaczniki na mapie robi się za pomocą alt+s

Forever 2013-01-22 13:14:00
Po pierwsze jak działa kultura, bo to powiązane jest z działaniem artysty. Tyle co miasto generuje kutury na turę (KNT) dodawane jest do każdego pola w zasięgu kulturalnym tego miasta. Ale to nie wszystko. Dodawane jest jeszcze stałe punkty kultury po pierwszym i kolejnych wzrostach zasięgu. Jeśli zasięg kultury wzrósł o jeden poziom (tzn z 8 pól do fatcrossa), to te pierwszych 8 pól dostaje dodatkowo po 20 kultury na turę! Jeśli był kolejny rozrost kultury, to pierwsze 8 pól dostaje już 40 kultury na turę, a następne pola (właściwie można to nazwać drugi pierścień) dostają po 20 punktów i tak dalej.

Graficznie wygląda to mniej więcej tak:



I teraz jak działa artysta. Zawsze myślałem, że po prostu dodaje 4000 punktów do każdego pola w zasięgu kulturalnym miasta, a nie :) Właściwie on nic nie dodaje z tych 4000 do pól, tylko poszerza kulturę o 3 skoki (czyli o 4 pola). A dodawane są tylko te bonusowe punkty kultury do zajętych pól. A dokładniej jest to liczone tak:
4tys punktów kultury od artysty dzielone jest na 20, czyli po 200 kultury i robiona jest iteracja 20 kroków. Pierwszy krok to dodanie do miasta 200 punktów i miasto zwiększa zasięg do 3 pierścienia. Do pól dodawana jest wtedy tylko wartość KPT plus 40 punktów na pierwszy pierścień i 20 punktów na drugi pierścień). Później druga iteracja, tzn dodawane jest kolejne 200 punktów z artysty i tak samo liczone. Trzecia iteracja i tym razem jest zmiana, bo jest skok kultury i zwiększa się ilość pierścieni z punktami. Teraz pierwszy pierścień dostaje 60 punktów, drugi 40, trzeci 20 i tak 18 razy. W sumie po takich iteracjach pierwszy pierścień dostaje 1160 punktów kultury, drugi 760, trzeci 360 i czwarty 0. Plus oczywiście KNT x18-20. A że u mnie miasto nowe i gołe, to tutaj kultury nie dostało nic.

Czyli dla artysty rozkład kultury wygląda tak (jeśli jest nowe miasto bez KNT):



Forever 2013-01-22 13:15:25






Forever 2013-01-29 19:13:22
No i bardo ważne info dla nowicjuszy /prędkość normal/, pierwsze 3000 tys. lat (od 4000BC do 1000BC) mija w 75 tur (40 lat na turę), kolejne 1500 lat (od 1000BC do 500AD) mija w 60 tur (25 lat / turę), kolejne 500 lat mija (od 500AD do 1000AD) w 25 tur (po 20 lat na turę). A od roku 1000AD do (nie pamiętam) po 10 lat / turę.

Forever 2013-02-02 12:06:00
itkovian: kurde mam kolko terenu doslownie
itkovian: z przemsykami
itkovian: na polnoc
itkovian: na poludnie z TT
itkovian: na plnocy kartagina
itkovian: na wschodzie ty i jkowal
itkovian: n azachodzie arabia kuniec


Forever 2013-02-12 15:43:29
Na emancypacji chatki rosną naprawdę szybko i po 15 turach masz już pola dające 2 żarcia i 5 monet

Forever 2013-02-20 07:23:23




Forever 2013-02-25 12:39:00
Pamiętać że miasta barbów na lądzie rosną i warto je przejmować albo hodować dla promocji.

Forever 2013-03-04 19:42:48
Jak działa draft

ilość jednostek zależy od wielkości mapy. Standardowo jest chyba 3, na huge 5, ale musisz to sprawdzić
draftowane są woje/axy/knechci/muszkiety/strzelcy/piechota jeśli masz już techa i ewentualne potrzebne surowce. Woje to teoretycznie, bo nigdy o tym nie słyszałem :)
Wiedzieć dużo nie trzeba. Można draftować jedną jednostkę na miasto. Draft to 1 łebek prócz piechoty, która potrzebuje 2 łabki. Miasto musi być wielkości min 6 lub 7 dla piechoty.
Optymalnie draftować strzelców. Dobrze zrobić sobie miasto do draftu z NE i dużą ilością jedzonka (żeby co turę mogło wzrosnąć).
Draft daje 3 łebki niezadowolenia na 10 tur, następnie na 20 (praktycznie 19 tur bo nie można w tej samej turze zdraftować w mieście tak jak ścinać). Więc najważniejsze żeby rozłożyć draftowanie po równo na wszystkie miasta, im więcej miast tym lepiej.
Jednostki z draftu dostają połowę punktów dość jakie by dostały z normalnej produkcji (w tym ze ścinki) zaokrąglając w dół, ale mają normalnie promocje dla nacji agr i pro czy standardowe promo dla jednostek unikalnych np samurajów czy ormo itp. Dlatego japoniec jest bardzo groźny jeśli draftuje masowo np samurajów lub strzelców.

Forever 2013-03-26 14:43:48
Podaje aktualne dane dla Dyplo8
Neutralny/obcy teren:
Walka wygrana - 2,8WW
Walka przegrana - 4,2WW

Aby miasto 10 dostało 1 buźkę niezadowolenia trzeba:
stracić 24 poza granicami
zabić 36 poza granicami

Aby miasto 9 dostało 1 buźkę niezadowolenia trzeba:
stracić 27 poza granicami
zabić 40 poza granicami

Aby miasto 6 (chyba najbardziej obecnie popularne) dostało 1 buźkę niezadowolenia trzeba:
stracić 40 poza granicami
zabić 60 poza granicami

WW podczas wojny spada 1,4 / turę
WW podczas pokoju spada 1,9 / turę


Forever 2013-04-02 13:03:45
Pamiętać że Słonie i łucznicy konni ulepszają się do kirasjerów


Forever 2013-04-03 08:44:09
No zastanówmy się.
Pierwszy w wojnie:
- trzaskasz z niewolnictwa jednostkę i w następnej turze zaraz po wybudowaniu ją używasz nim przeciwnicy swoje uruchomią
- jest bitwa w poprzedniej turze, wchodząc jako pierwszy możesz nadać promocje ocalałym jednostkom gdy przeciwnik jeszcze swoim nie nadał
- uzupełniasz stack z dochodzących jednostek i możesz nimi atakować (jeśli masz zapas ruchu) a przeciwnik tego nie może bo czeka na ciebie

Drugi w wojnie:
- w momencie wywołania wojny ścinasz od razu wojsko z niewolnictwa a przeciwnik może dopiero w następnej turze bo nie zdawał sobie sprawy z krytycznej sytuacji
- w momencie gdy dojdzie do bitwy znasz końcową sytuację i możesz jeszcze zdecydować o ścince w miastach a przeciwnik skazany jest tylko na swoje przypuszczalne prognozy z nadchodzącej bitwy
- w epoce lotnictwa atakujesz pola przeciwnika a ten nie może ich w tej turze naprawić, ty po jego wcześniejszym ataku samolotami możesz robotnikami odbudować pole i w przeładowaniu masz zyski a przeciwnik ich nie ma

Sam oceń.

Co do katapult to jeśli inne jednostki mają szanse wygrać bez zmiękczania to warto wpierw ich użyć. Zmniejsza to ilość wojska przeciwnika do obrażeń masowych. Zazwyczaj jednak wojska sa równorzędne i należy atakować wpierw katapami.
Można grać bez katapult na wojnie (raczej rzadko stosowane) ale wówczas należy postawić na konnicę w obronie. Atak konikami w dużej ilości eliminuje katapulty wroga (bonus dla jednostek konnych) a tobie daje możliwość lepszego manewru w każdej sytuacji. Kiedyś tak zagrałem w Dyplo i o dziwo doskonale się sprawdziło.


Forever 2013-04-03 08:45:31
Pamiętajcie że w 4 liczy się ilość ilość ilość i katapki cała reszta to pikuś
Jak masz 20 jednostek to znaczy że powinieneś mieć 30 jak masz 30 ... itd.
Wojska nigdy za wiele.



Forever 2013-04-15 14:22:43
Ostatnio zastanawiałem się nad wojnami w Misiu i wygląda mi na to że większość graczy traktuję wojnę w dyplo jako zabawę i urozmaicenie rozgrywki. Oczywiście można i tak (choć IMO jest to granie na szkodę nacji) ale jeśli ktoś chce grac o wygraną powinien pamiętać że wojna to koszty koszty i jeszcze raz koszty.
Dlatego powinna ona być maksymalnie krótka i przynosić nam jakieś korzyści.
Co do korzyści to oczywiście mogą one być różne i każdy widzi je gdzieś indziej więc nie będę się rozpisywał ale postaram się omówić jak maksymalnie skrócić wojnę.
Przede wszystkim zastanówcie się co chcecie osiągnąć (np. ja ustaliłem że chce wyeliminować Egipt)
Po drugie przeanalizujcie jakie siły ma przeciwnik i czym wy dysponujecie (jeśli wyjdzie wam że nie macie dużej przewagi zastanówcie się nad celami bo walcząc na cudzym terenie będziecie mieli pod górkę)
Po trzecie zastanówcie się jakich macie sojuszników a jakich ma wasz przeciwnik (co z tego że go pokonacie jak w tym samym czasie sąsiad spali wam pół państwa)
I na koniec jak zaczynacie wojnę to atakujcie na całego a jak uznacie że nic nie wskóracie to kończcie wojnę i do domu.



Forever 2013-08-27 19:00:56
Pamiętać że jak zdobywasz miasto to to czy będziesz mógł je spalić czy nie zależy od kultury w tym mieście.
Należy przeprowadzić więcej testów bo nie jest to zapewne pełna zależność
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Pakt "Wielki Brat znowu patrzy - czyli wspomnienia Admi
Bodek
Beny Pakty odtajnione 13 2015-06-21, 11:06
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt " Zulusi(Forever) - Turcja(Rihiter)" (Forever
Forever, Rihiter
ScoobyDoo Pakty odtajnione 1 2014-07-08, 17:53
ScoobyDoo
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Zulusi(Forever) - Anglia(Whiteye)" (Forever)
Forever, Whiteye
ScoobyDoo Pakty odtajnione 1 2014-07-08, 17:52
ScoobyDoo
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt " Zulusi(Forever) - Indie(Barteq)" (Forever)
Forever, Barteq
ScoobyDoo Pakty odtajnione 2 2014-07-08, 17:56
ScoobyDoo
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Zulusi(Forever) - Dutch(Trebuch)" (Forever)
Forever, trebuch
ScoobyDoo Pakty odtajnione 1 2014-07-08, 17:51
ScoobyDoo

Czas generowania strony : 0.49 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group