www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Jak robić cudaki z popa
Author Message
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 44
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-01-18, 16:01   Jak robić cudaki z popa

Nie wierzę, że stare wyleniałe, nie wiedzą jak. A młodzi może nie wszyscy to niechaj uważają na teksty typu: "E, ja cudaków nie będę budował, miejscówkę przy kamieniu wezmę w zamian za tą przy dalekich rybkach".
Mapa jest stworzona bez odzwierciedlania D8, tak sobie zrobiłem.



Zaden nawet największy chojrak nie wyciśnie z wiele z pola 2 jedzonka + 1 monetka = ścinamy.




Wystarczy jeszcze mieć zakolejkowanego odpowiednio speara i mamy albo stona albo kasę. Ja dostałem kasę ponieważ popełniłem dwa błędy ale o tym po zjechaniu mojej nacji :P
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 44
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-01-18, 16:03   

No i wielkie znaczenie ma timeing. Młoteczek, monetka, kromeczta etc. każda szt. jest na wagę złota i umiejętność wykorzystania przez graczy z TOP jest niesamowita.
Nadal będę walił w glebę przez Rudim w tym aspekcie.
:padam:
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


SulejmanImperium Arabskie

Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6047
Piwa: 126/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-01-18, 16:23   

Do Miśków:
To co chciał Wam Cheos przekazać, a co niekoniecznie musicie ze screenów odczytać, to fakt, że kiedy ścinacie popa bezpośrednio na cudaka, to robi się to po niekorzystnym mnożniku. Normalnie ze ścinki otrzymujemy 30 młotków za 1 popa. Ścinając cudaka otrzymujemy dużo mniej (chyba coś koło połowy). Ale jeżeli zetniemy coś innego, na przykład axa, to overflow już W CAŁOŚCI, bez ujemnego mnożnika wpada w kolejną zakolejkowaną budowę.

Czyli np:
1) odkładamy w axa max 5 młotków (ważne aby było nie więcej niż 5, bo inaczej zamiast 2 popa, zetniemy tylko 1 i nie będzie overflowa!).
2) robimy ścinkę, 2 popa za co dostajemy 60H.
3) 30H kończy axa (5 odłożone + 30 brakujących), a pozostałe 30 przechodzi do kolejnej budowy jako overflow.
4) Gdy axe wyskoczy wrzucamy w kolejkę jakąś jednostkę, np spira i praktycznie mamy go w 1-2 tury (30 overflow + aktualna produkcja z miasta), lub tak jak zrobił to Cheos wrzucamy to 30 overflowa w Stonehange. Mając podłączony kamień dostaniemy +100%, więc wsadzimy w budynek aż 60H! Jeszcze jedna taka operacja i mamy cały Stonehange zbudowane!

Można też zrobić tak jak przedstawił na obrazkach Cheos, czyli dobudować axa prawie do końca i wtedy ściąć 1 popa. Korzystniej jednak jest ścinać na raz jak najwięcej popa, bo bez względu na to czy zetniemy 1 czy 10 popa - zawsze dostajemy za to -1 niezadowolenia. Przy wielokrotnym ścinaniu ma to więc kolosalne znaczenie, by ścinać jak najwięcej popa na raz.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 44
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-01-18, 16:39   

Rihiter wrote:
1) odkładamy w axa max 5 młotków (ważne aby było nie więcej niż 5, bo inaczej zamiast 2 popa, zetniemy tylko 1 i nie będzie overflowa!).


I właśnie tu się mylisz jak i paru innych. Nie ma żadnej straty przy wycięciu jednego popa jak umieściłem na obrazkach.


Mamy 24/35 młotków.
Ścinamy i mamy 54/35

W następnej turze mamy:54+8-35(axe)=27, czyli żadnej straty młotków.
Mamy axa i 2x 27 (za kamień) czyli 54 monetki.
Mając odpowiednio poustawiany timeing da się więcej wycisnąć.
A mając złoto, słoniki, charismatic, obeliski to wycinanie po dwa popa mamy głęboko w d... :P
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 44
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-01-18, 17:05   

Jeszcze mała uwaga na koniec.
Idealnie jest, jak ustawiony timeing jest tak, aby po ścięciu popa od razu wioska nam urosła. Nie mamy straty z ważnego i pola a ciąć tniemy :]
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


SulejmanImperium Arabskie

Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6047
Piwa: 126/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-01-18, 17:43   

Źle mnie zrozumiałeś Cheos.

Wiem, że nie ma żadnej straty. Za ścinkę zwykłych budynków i unitów zawsze, jeśli odłożony jest już minimum 1 młotek, dostajemy 30H/1pop (+ % bonusy z budynków i ustrojów). Napisałem, że nie powinno być więcej niż 5H abyśmy mogli tego axa ściąć za 2 popa za jednym zamachem, a nie za 1 pop. Czyli za -1 niezadowolenia otrzymujemy 60H, a nie 30H, jak w Twojej wersji. Niezadowolenie jest bardzo ważnym czynnikiem przy ścinaniu.

Jeżeli chodzi o ewentualne straty, to ograniczenia w overflow są dwa:
- po zbudowaniu danej jednostki/budynku max overflow jaki może być przeniesiony do kolejnej budowy jest równy ilości młotków zbudowanej właśnie rzeczy.

Przykład: Mamy w budowie wariora i odłożone w nim już 6 młotków. Ścinamy go za 1pop = 30H, a produkcja w mieście wynosi dodatkowo 2H. Łącznie w tej turze włożonych do wariora zostanie 32H. Warior kosztuje 15H, więc na jego ukończenie pójdzie 9H (6+9=15), a do overflow powinno 32H-9H=23H. Jednak tak się nie stanie! W kolejnej turze produkcja jaka będzie dostępna z overflow wyniesie nie więcej niż 15H, bo tyle kosztuje warior i tylko tyle overflow może on przenieść.

- drugie ograniczenie: overflow przechodzi tylko o 1 "budowę", później przepada.

Przykład: Budujemy axa, mamy w nim 4H, ścinamy 2 popa=60H. Produkcja w mieście wynosi 2H więc łącznie w tej turze mamy 62H. Do ukończenia Axa wędruje 31H (4+31=35), a drugie 31H przechodzi na kolejną turę jako overflow. W kolejnej turze wrzucamy do produkcji archera, który kosztuje 25H. Overflow mamy 31H, produkcja w mieście 4H, łącznie 35H. Archer zbuduje się od reki i wydawało by się, że do kolejnej turzy przejdzie nam 35-25=10H overflow. Ale tak się nie stanie. Na archera zostanie wykorzystane 25H overflow z pierwszej tury, a pozostałe 6H overflow z pierwszej tury ponieważ nie zostanie wykorzystane w turze drugiej - przepadnie. Jako overflow do tury przejdzie nam jedynie 4H, które jest produkcją miasta z tury drugiej, czyli świeżym overflowem.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2013-01-18, 17:46; edited 3 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Deb 

CyrusImperium Indyjskie

xfire: Tabaczarz
Helped: 1
Age: 40
Joined: 08 Jan 2006
Posts: 1317
Postawił 4 piw(a)
starszy chorąży sztabowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-01-18, 17:44   

Wszystko fajnie i ladnie przedstawione - tylko dlaczego taki kreatywny i finansowy Eferalga buduje wyrocznie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


SulejmanImperium Arabskie

Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6047
Piwa: 126/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-01-18, 17:45   

Bo odkrył naukę i ma marmur. Więc czemu nie?
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 23
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-01-18, 18:27   

Deb wrote:
Wszystko fajnie i ladnie przedstawione - tylko dlaczego taki kreatywny i finansowy Eferalga buduje wyrocznie?

Bo może!
_________________
Sanity is for the weak!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
trebuch

RagnarImperium Greckie

Joined: 22 Feb 2011
Posts: 411
Piwa: 5/1
starszy szeregowy  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 2  Przeżycie w Dyplo - DyploMiś3 
Posted: 2013-01-18, 18:48   

metoda rodem z kategorii exploit:P (oczywiście chodzi o tę część w której młotki ze ścięcia zamiast liczyć się z karą 50% do cudaka idą w 100%)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawelt 



Helped: 12 times
Age: 38
Joined: 27 Feb 2007
Posts: 5128
Piwa: 8/28
Location: Warszawa
generał brygady  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo2  Wygrany jeden GOTM - 2 wygrane  III miejsce w Astro Pucharze - I Astro Puchar  I miejsce w rankingu PBEM 
Posted: 2013-01-18, 19:08   

a przed którymś tam patchem nadwyżka młotków szła na kasę!
W dyplo3 grałem gilgiem (pro,cre) i mając kamień budowałem mury do ostatniej tury, ścinałem łebka i wycinałem ile się dało lasów (zazwyczaj 6, bo tyle miałem roboli). Nadprodukcja była 29 młotków ze ścinki plus ok 180 z lasów i to było mnożone przez 225% (100% kamień, 100% nacja pro i 25% za org relę), a większa część tych młotków szła na kasę, czyli ok 600 monet! plus 50młotków za nadprodukcję murów. Kilka razy tak zrobiłem, bo miałem lasy akurat. W którymś tam patchu skasowali ten bonus, że nadprodukcja przechodzi na kasę, tylko po prostu się kasuje.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Eferalga_500 


Wilhelm IImperium Rosyjskie

xfire: throgin
Helped: 3 times
Age: 40
Joined: 06 Jun 2007
Posts: 3107
Piwa: 27/4
starszy chorąży sztabowy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo 9  III miejsce w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo5 
Posted: 2013-01-18, 20:41   

Deb wrote:
Wszystko fajnie i ladnie przedstawione - tylko dlaczego taki kreatywny i finansowy Eferalga buduje wyrocznie?


Bo nie chce by ktos podwedzil techa :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wnuczus 


Kubilaj ChanImperium Celtów

xfire: wnuczus
Helped: 16 times
Age: 29
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 10631
Piwa: 42/47
Location: Poznań
generał broni  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Mini turnieju w Civilization IV - I Mini turniej 
Posted: 2013-01-18, 20:53   

A jakiego techa wziąłeś Metal Casting?
_________________
"Jarek,ale nie możesz wypominać tego zakichanego statku kiedy ukradłes mi całe państwo szwedzkie"
"Czy tęsknicie za pięknymi czasami miniksa-1.1, kiedy mężczyźni byli mężczyznami i pisali swoje własne sterowniki?" Linus Torvald
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Eferalga_500 


Wilhelm IImperium Rosyjskie

xfire: throgin
Helped: 3 times
Age: 40
Joined: 06 Jun 2007
Posts: 3107
Piwa: 27/4
starszy chorąży sztabowy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo 9  III miejsce w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo5 
Posted: 2013-01-18, 21:19   

A to już tajemnica...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 44
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-01-18, 23:07   

wnuczuś wrote:
A jakiego techa wziąłeś Metal Casting?


Oczywiście, że tak. Najdroższy tech w tej epoce, 675 kolbek. Mając Metal Casting z Wyroczni możemy spokojnie budować Kolosa w jakiejś wiosce rybackiej, ponieważ mamy przynajmniej 20 tur przewagi nad innymi zanim z palca odkryją techa.
A skąd wiadomo, że np. Efe łucznictwa nie wziął z Wyroczni ?
Ano patrzymy na punkty.
1/13/13 4:03 pm Eferalga_500 Score increased to 199 (+12 punktów)
1/13/13 4:02 pm Eferalga_500 Logged in
1/13/13 8:13 am A new turn has begun. It is now 2520 BC
1/13/13 8:13 am Eferalga_500 Score increased to 187

Po zalogowaniu dochodzi 12 punktów, czyli Efe wybiera techa z Wyroczni. W zasięgu mamy dwa techy o tej ilości punktów: Metal Casting i Iron Working.
Jeszcze nie mam pojęcia od czego zależy (nie chciało mi się sprawdzać wszystkich konfiguracji) ale Iron Working raz ma 11 a raz 12 punktów.
Metal Casting przy wszystkich moich testach miało 12 punktów.

Jak już jesteśmy przy punktach to dzięki nim możemy śledzić rozwój sąsiada. Mając do tego jego demo i masę czasu możemy policzyć sobie ile i jak postawionych ma miast (ile terenu wody objął), jakie techy wynalazł, ile i jakich jednostek wyprodukował.
W późniejszym etapie gry informacji co turę jest masa i nakładając się na siebie już jest ciężej ale na początku widać wszystko jak na dłoni.
Stolica - 18 punktów
Nowy ludzik lub nowe miasto - 3 punkty
Kultura - 1 punkt / objętą kratkę (i tu jest myk, bo punkty te przychodzą dokładnie po 20 turach). Czyli jak 20 tur wcześniej ktoś postawił miasto (+3 punkty), a teraz ma skok 4 to znaczy, że miasto miało 4 pola lądu. Woda nie wlicza się w punkty.
Każda technologia ma określoną ilość punktów.
Jeżeli zrobimy tabelkę w excelu i naniesiemy na nią punktację, siłę, produkcję i inne sąsiada to mamy go jak na dłoni bez szpiegów.

A dlaczego ?
Ano dla tego, że technologie poza punktami dają też punkty siły armii, dla przykładu kilka pierwszych:
hunting 2 tys.
animal 2 tys.
sealing 2 tys.
koło 4 tys.
łucznictwo 6 tys.
brąz 8 tys.

A jak już jesteśmy przy armii, to nie składa się ona tylko z technologii i wojska ale z budynków i populacji:
Stolica - 2 tys.
Populacja 0,5 tys. / ludzika (zaokrąglane w dół)
baraki - 3 tys.
mur - 2 tys.

Jeżeli chcemy pokazać (na wykresie demo) jak największą armię to najlepiej w początkowej fazie robić axy, dlaczego ?:
pałka - 2 tys.
łucznik - 3 tys.
chariot - 4 tys.
spear - 4 tys.
axe - 6 tys.
sword - 6 tys.
Jak widać axy mają najwięcej siły armii a każda jednostka kosztuje to lepiej na początku mieć mniej a dużą siłę.
Tylko jak sąsiad dobrze czyta siłę a na wykresie widać jej skoki to na nasze 10 axów (+60 tys. siły) wyśle 15 chariotów (+60 tys. siły).
Niby armie te same a jednak w pier.. możemy sromotne dostać :zdegustowany:

Jest jeszcze masa różnych myków i przełożeń.
Może znajdzie się ktoś, kto to wszystko skataloguje ?
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2013-01-18, 23:08; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts prawnik pierdoła co robić?
bloodmage Pogawędki różniste 2 2013-02-27, 15:34
bloodmage
No new posts Kasa kontra cudaki
LDeska Strategie i taktyka - Civ4 17 2007-09-07, 08:35
borys
No new posts Cudaki światowe, narodowe i projekty w Civ5
LDeska Wielka Biblioteka 13 2010-09-21, 12:41
giggs
No new posts Konty vs LD_MIS, cudaki kontra chatki kontra wielcy
jaCO?! Forum dyskusyjne Rankingu KAC Civ4 14 2007-07-05, 16:14
ponti

Czas generowania strony : 0.33 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group