Nowe wieści o Civ4:BtS
Reply to topic

: Nowe wieści o Civ4:BtS
Nowy wywiad z głównym projektantem nowego dodatku: http://pc.ign.com/articles/788/788749p1.html



Główne wieści:
- Joao II - przywódca Portugalii ma cechy ekspansywny i imperialistyczny - czyli szybkie robole i osadnicy, takie połączenie może dać super przyspieszenie do rozwoju, jednostka specjalna dla Portugalii to karak - rodzaj łódki która mogła przewozić ładunek http://en.wikipedia.org/wiki/Carrack - domyślam się więc że to będzie lepsza galera.
- Siedzący Byk, przywódca Indian ma cechę ochronny (protective) i specjalny budynek Totem który działa jak specjalne koszary dla łuczników
- korporacje: konsumujący określony zasób dając jakiś zysk dla miasta w którym są. Im więcej ilości (tego samego) zasobu konsumują, tym więcej dają miastu jedzenia, produkcji, handlu i innych zasobów dają miastu. Jednak miasto musi płacić koszt utrzymania za każdą korporację w mieście. Miasto w którym jest siedziba korporacji dostaje zyski z tych miast w których są filie korporacji. Korporacje są zakładane przez Wielkiego (pewnie Wielkiego Kupca). Merkantylizm blokuje rozprzestrzenianie korporacji z innych państw w naszym państwie. Ustrój Własność Państwowa (State Property) blokuje wszystkie, nawet własne korporacje
- szpiegostwo - dodano nowy suwak do przeznaczania handlu na szpiegostwo, tak jak jest to z nauką, złotem i kulturą. Po osiągnięciu pewnego progu można przeznaczyć zgromadzone środki na przeprowadzania akcji szpiegowskich wobec innych cywilizacji. Można też wysyłać jednostki szpiegów na teren wroga, aby przeprowadzali akcje niszczące albo propagandowe. Wielcy Szpiedzy będą nowym rodzajem Wielkich Ludzi i będą mogli jak inni wielcy dołączyć do miasta, rozpocząć Złoty Wiek albo zbudować unikalny budynek. Dodatkowo będą mogli przenikać do miast przeciwnika aby dać przewagę w szpiegowaniu tej cywilizacji.
- statek kosmiczny - zwycięstwo osiąga się gdy statek doleci do celu a nie gdy zostanie wystrzelony. Można będzie wystrzelić statek później, ale szybszy i wygrać (statki będą się różnić).
- nowy rodzaj wygranej - poprzez Pałac Apostolski, odgrywający podobną rolę co ONZ, ale związany z jedną religią i dostępny znacznie szybciej.
- nowa jednostka spadochroniarz - będzie mogła robić desanty na tyły wroga
- nowa jednostka Cuirassier - zajmuje miejsce jednostki kawaleria w Warlords. Kawaleria została przesunięta tak aby wymagała Strzelectwa (Rifling), tak aby przedłużyć życie jednostek Arkebuzerów i osłabić możliwość szybkiego dojścia do kawalerii.
- nowa jednostka działa przeciwczołgowe - wczesna i tania obrona przeciw czołgom
- nowa cudy: Statua Zeusa, Mausoleum of Maussollos (Mauzoleum Mauzulosa w Halikarnasie), Cristo Redentor (Chrystus Zbawiciel), Shwedagon Paya (Złota Pagoda z miasta Dagon), Pałac Apostolski. Statua Zeusa podwaja znużenie wojną w cywilizacjach walczących z tą która ją zbudowała.
- scenariusze - będzie scenariusz dziejący się w kosmosie, inny będzie inspirowany grą X-COM, inne będą bazować na historii.
- zaawansowany start - gracze przed grą otrzymują pewną ilość punktów, które mogą przed grą wydać na kupno części państwa: miast, budynków, ulepszeń terenu, technologii, jednostek. Gracz decyduje co kupić i gdzie to umieścić, wtedy rozpoczyna się gra.

www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:
super coś czuję że warto będzie kupić oryginalną wersję dodatku;). Może ta łódka portugalii to jakaś lepsza caravelka lub galeon, bo Portugalia była (z tego co wiem) przodownikiem odkrywania nowych lądów. Coś czuję że będzie to jedna z lepszych nacji non fin na większe mapy;D




:
Nowy dodatek wnosi bardzo dużo w kwestii szpiegostwa. Teraz szpiegostwo możemy prównać do badań naukowych, kultury i dochodu. Uzyskujemy kolejny suwak, za pomocą którego możemy przeznaczyć część naszego dochodu na szpiegostwo wobec innych cywilizacji. (Tak jak teraz mamy suwaki na kulturę i naukę) Po czasie gdy szpiegostwo przekroczy pewien próg zaczniesz automatycznie otrzymywać korzyści od innych civek (chyba).
Rónież Ty możesz być bardziej agresywny, jeśli chodzi o szpiegostwo, wysyłając swoje jednostki na teren wroga i dokonując rozmaitych misji destrukcji i propagandy. W Twoich miastach mogą też rodziś się Wielcy Szpiedzy (jak np. Wielcy Naukowcy). Będą oni mogli wykonywać określone działania, tak jak inni wielcy ludzie, tj. dołączać do miast, rozpoczynać złoty wiek czy stwarzać specjalne budynki. W dodatku Wielcy Szpiedzy mogą przenikać w struktury wroga dając znaczną przewagę w szpiegostwie.

Fajne :)

278
:
hm, na tym screenie chyba widac artylerie samobiezna...nieprawdaz?
wg mnie sporym przegieciem beda lucznicy Amerykanscy... cos czuje ze beda po koszarach miec z 4 promocje :) no coz, nie tylko Czaka czlowiek zyje :)

"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
:
"Jak wcześniej zapowiadano dodatek miał dodać głębi w drugiej części rozgrywki. Restrukturyzacja drzewka techów i dodanie pikanterii zwycięstwu przez staek kosmiczny pozwoliły zrealizować ten cel. Wyścig do statku wprowadza teraz nieco niepewności, gdyż zwycięstwa nie można być pewnym dopóki statek nie dotrze do celu, nie jak dotychczas, gdzie decydował moment startu. Dlatego, możesz wygrać nawet, jeśli wyślesz statek później, poprzez budowę szybszej rakiety i wyprzedzając rywala w drodze na Alpha Centauri.
Jeśli mowa o zwycięstwach. Będzie istnieć kolejny rodzaj wygranej, przez Apostolic Palace. To cud, który pozwala religii odgrywać główną rolę w stosunkach międzynarodowych, wieki przed widokiem na Narody Zjednoczone (ONZ)."

"Spadochroniarz jest jednostką nieco zabawną, ale z wyjątkową rolą. Mogą wykonywać skoki na strategiczne tereny przed inwazją, mogliśmy się spodziewać ich z poprzednich gier z serii. Różnica polega na tym, że teraz AI wie, jak efektywnie ich używać.
Generalnie jednak, dodajemy jednostki zajmujące brakujace miejsca, raczej dodajemy ekzotyczne jednostki, próbując wymarzyć dla nichodpowiednie role. Na przykład, Cuirassier jest nową jednostką konną, która zajmię miejsce dawnej Kawalerii w drzewku techów. Przesuwamy Kawalerię dalej, aby wymagała strzelectwa, wydłużając w ten sposób erę muszkietów i eliminując szybką dorgę do Tradycji Wojskowych, która była zazwyczaj dominującą strategią. Kolejnym przykładem jednostki zapełniającej brakujące miejsce jest działo "anty-czołg", które jest niedrogą wczesną jednostką przeciwko czołgom. Nie będziesz już bezradny, gdy rywal pierwszy odkryje złoża ropy naftowej."

278
:
Zaktualizowałem pierwszy wpis, żeby był porządek - opisałem wszystko co jest w tym artykule

www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:
zapowiada sie naprawdę fajnie....i jak tu zrezygnowac z civki ;)

:
Ten dodatek jest juz czy dopiero bedzie dostepny??

Cum Ave Fraterno

Decore Diligentia Ac Doctrina
:
Dopiero będzie ;)

278
:
heh fatalnie - mialem chwile przerwy w CIv ale chetnie bym potestowal :)

Cum Ave Fraterno

Decore Diligentia Ac Doctrina
Reply to topic
Jump to:  

Czas generowania strony : 0.38 s.

Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.