www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


[Sugestie] Kilka luźnych propozycji do wykorzystania
Author Message
anion 
Civ Moder


xfire: anionex
Helped: 1
Age: 42
Joined: 07 Apr 2006
Posts: 677
Location: Rzeszów
starszy plutonowy  Brązowy order za specjalne zasługi - modder forum  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier 
Posted: 2009-10-01, 20:11   [Sugestie] Kilka luźnych propozycji do wykorzystania

Poniższe sugestie pochodzą z różnych zmian przeprowadzanych w trakcie rozwoju mojego moda. Część pomysłów pochodzi od beta-testerów (tu szczególne ukłony w stronę cheosa). Wszystkie wypisane poniżej zmiany zostały sprawdzone pod kątem stabilności gry (są OK).

Niniejszy post będzie na bieżąco edytowany, jeżeli coś jeszcze przyjdzie mi do głowy.

Propozycja 1
Nacje FIN uzyskują +1 monetę na polach z co najmniej 4 monetami (mniejsza korzyść niż standardowo).
W zamian za to nacje FIN 2× szybciej stawiają markety i banki.

Propozycja 2
Nacje CRE rozpoczynają z takim samym obszarem produkcyjnym miasta jak pozostałe nacje (dotyczy tylko i wyłącznie zaawansowanego startu).
Komentarz dodatkowy: dzięki temu nie ma efektu rozpychania się nacji CRE na mapie już na samym początku rozgrywki z zaawansowanym startem.

Propozycja 3
Wielka latarnia wymaga wybudowania co najmniej 3 latarni w miastach przybrzeżnych.
Komentarz dodatkowy: skoro bonus z WL uzyskiwany jest we wszystkich miastach przybrzeżnych, niech przynajmniej część z nich sobie na to zapracuje.

Propozycja 4
UB Gilgamesza powinien posiadać ten sam koszt jak Sądy innych nacji. Koszt 120 młotków.
Komentarz dodatkowy: bez kitu, ale to, że jest on wcześniej jest wystarczającym bonusem.

Propozycja 5
Bonus Sid's Sushi zredukować o 40%. Tak więc przykładowy bazowy bonus będzie wynosił 0,3 kromki za każdy przetwarzany surowiec (standardowo 0,5).

Propozycja 6
Bonus Mining Inc. zredukować o 50%. Tak więc przykładowy bazowy bonus będzie wynosił 0,5 młotka za każdy przetwarzany surowiec (standardowo 1).

Propozycja 7
Doktryna Representarion zwiększa niezadowolenie wojenne o 25%. Doktryna Universal Suffrage – o 50%.

Propozycja 8
Zwiększyć koszt szpiega do co najmniej 60 młotków. Ograniczyć liczbę szpiegów (analogicznie jak innych jednostek narodowych). Najbardziej dokuczliwe akcje szpiegowskie zablokować lub mocno zawyżyć ich koszt.

Propozycja 9
Submarine dać +100% ataku przeciwko Battleship. Battleship zmniejszyć ruch o 1 pole.
Komentarz dodatkowy: niech zasada papier–nożyczki–kamień nabierze znaczenia również na morzu.

Propozycja 10
Desert i Snow koszt ruchu 2 punkty.
Komentarz dodatkowy: kosmetyczne, ale znacznie bardziej realistyczne. Zmiana tym bardziej ciekawsza, jeżeli mielibyśmy zastosować wcześniejszą promocję Commando (patrz Propozycja 12a lub 12b lub 12c).

Propozycja 11
Koleje – liczba pól za jeden punkt ruchu jest uzależniona od ukształtowania terenu (płaski czy pagórkowaty). Tak też jest w standardowym BtS 3.19, tyle że wartości są wyższe niż podane poniżej (przedział 6–10 pól).
1 punkt ruchu początkowo przemieszcza jednostkę o 4–6 pól, a po Electricity: 1 punkt ruchu przemieszcza jednostkę o 6–8 lub o 6–10 pól.

Propozycja 12a
Promocja Commando dostępna po wynalezieniu Inżynierii dla jednostek z promocją Combat II lub Drill II z następujących grup: melee, archery, gunpowder, mounted, armor.
Propozycja 12b
Promocja Commando dostępna po wynalezieniu Inżynierii dla jednostek z promocją City Raider II z następujących grup: melee, gunpowder.
Propozycja 12c
Promocja Commando dostępna dla z góry ustalonych typów jednostek wytrenowanych w mieście z wybudowanym nowym, dodanym do moda budynkiem Military Encampment (Obóz wojskowy).
Budynek ten wymaga wybudowania Baraków w mieście, gdzie chcemy zbudować ME + w 3 innych miastach. Tak więc ME dostępne będzie tylko na 1 z 4 miast.
Proponowane grupy jednostek jak w Propozycji 12a.

Propozycja 13
W związku z Propozycją 12a/12b/12c wydaje się być słuszne podniesienie obronności ulepszenia terenu Fort do 40% lub 50% z racji tego, że drogi budowane będą bardzo rozważnie i strategicznie, a ważniejsze skrzyżowania będą musiały być strzeżone fortami.

Propozycja 14
Podniesienie ładowności następujących jednostek morskich:
a) Galley (do 3 dowolnych jednostek lądowych)
b) Caravel (do 2 specjalnych jednostek lądowych: szpiedzy, misjonarze itp.)
c) Carrack – UU Portugalii (do 3 dowolnych jednostek lądowych)
d) Galleon (do 5 dowolnych jednostek lądowych)
e) Dutch Galleon – UU Holendrów (do 6 dowolnych jednostek lądowych)
f) Transport (do 8 dowolnych jednostek lądowych)
g) Missile Cruiser (do 6 rakiet)
h) Carrier (do 4 myśliwców)
i) Submarine (do 4 rakiet)

Propozycja 15
Dla większego urozmaicenia przymiotów liderów proponuję dodanie trzech dodatkowych cech:
a) agricultural (rolniczy)
+1 do żywności na każdym polu z co najmniej 5 punktami żywności
2× szybsza budowa aqueduct, grocery
b) strategic (strategiczny)
–25% kosztów ulepszania jednostek
2× szybsza budowa stajni i lotnisk
c) żeglarski (seafaring)
+25% do produkcji Galley, Galleon, Transport
2× szybsza budowa doków i urzędu celnego
Darmowa promocja Drill I dla wszystkich jednostek morskich
A teraz wyjaśnienie, którą cechę komu.
Otóż, gracz – wybierając nację do dyplo – może zamienić tylko jedną ze standardowych cech przywódcy na którąś z tych dwóch nowo dodanych, z pewnymi wyjątkami:
wyjątek 1: Agricultural nie może być łączone z Expansive
wyjątek 2: Strategic nie może być łączone z Financial
Dodatkowo, aby był sens stosowania cechy strategic, przekazywanie jednostek musi być wyłączone (bo pewnie dochodziłoby do CWWC).

Propozycja 16
Nacjom SPI dołożyć bonus produkcyjny do klasztorów lub misjonarzy.
_________________
Gdy kobieta jęczy w nocy, to nie warczy w dzień.
Last edited by anion on 2009-10-03, 14:29; edited 16 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Deb 


xfire: Tabaczarz
Helped: 1
Age: 40
Joined: 08 Jan 2006
Posts: 1317
Postawił 4 piw(a)
starszy chorąży sztabowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2009-10-09, 17:04   

Moim zdaniem propozycje, ktore bez wiekszego wahania bym przyjal to:
5
6
7
9
10
11
12c
13
14
Last edited by Deb on 2009-10-09, 17:08; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaharien 


xfire: zaharien
Helped: 2 times
Age: 38
Joined: 03 Jan 2006
Posts: 1202
Location: Warszawa
kapitan  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2009-10-09, 19:02   

Mi większość propozycji się bardzo podoba. Szczególnie bym uwzględnił nerf Cre i fin.
_________________
LMAO
xoxoxoxox
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bombel79 


xfire: bombel79
Helped: 12 times
Age: 38
Joined: 12 Apr 2006
Posts: 10473
Piwa: 63/4
Location: Raj na ziemi
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Za adminowanie  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo3  II miejsce w Dyplo - Dyplo2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w rankingu FFA  I miejsce w Astro Pucharze - I Astro Puchar  II miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy 
Posted: 2009-10-09, 22:18   

ta... i czego jeszcze? moze ranking dyplo? ;)
_________________
"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 



xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 44
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2009-10-10, 10:25   

Widzę, że Bombel to z tych niedźwiadków co to nie lubią zmian :)

Anion moją opinią znasz.
Gdyby miała dojść któraś z dodatkowych cech przywódcy należy zabronić jej dodania dla nacji, której przyspiesza się budynek narodowy.
Jakby miała być promocja Commando to 12c. - ale moim zdaniem powstaną miasta nastawione na wojo / konnicę (farmy + kopalnie + warsztaty) a reszta miasta zajmie się gospodarką i produkcją katap i łuczników do obrony.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ponti 



xfire: marchwik
Helped: 9 times
Age: 38
Joined: 10 Apr 2006
Posts: 11209
Piwa: 61/68
Location: Góra Kalwaria
generał broni  Złoty order za specjalne zasługi - Za adminowanie, Tfurca Gotmuff  Złoty zlotowicz - 10 zlotów  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo6  III miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  III miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD1-kapitan 
Posted: 2009-10-10, 12:41   

Kreatywne juz teraz są cienkie wiec czemu mają być jeszcze gorsze, ten start wyrównuje im wlasnie cienkośc tego traitu.Moze jak nie bedzie kulturki to cos w zamian ?

Co do fina moim zdaniem w porzadku wyrównanie choc one i tak w Dyplo nie maja jakiegos wiekszego kopa,nigdy zaden fin nei wygral :) teraz bedzie to jeden z najsłabszych traitow nawet te tanie markety nie wyrownują za bardzo.


Moj pomysl to budowa fortow tak aby na kazda kratke przyległa do fortu nie mogla stanac wroga armia ,takich fortow bylby do wybudowania limit np do 5 na nacje ale daloby to spore możliwosci taktyczne.
_________________
Naród wspaniały, tylko ludzie k***y - J.Piłsudski
Zaglądali do kufrów ,zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm

-------------------------------------------
Tfurca Gotmuff
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bombel79 


xfire: bombel79
Helped: 12 times
Age: 38
Joined: 12 Apr 2006
Posts: 10473
Piwa: 63/4
Location: Raj na ziemi
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Za adminowanie  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo3  II miejsce w Dyplo - Dyplo2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w rankingu FFA  I miejsce w Astro Pucharze - I Astro Puchar  II miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy 
Posted: 2009-10-10, 20:25   

cheos, moja wypowiedz to byla raczej ironiczna :)
zreszta sojuszniku, gadaj z konserwami na tym forum... to Po i Dipsi :rotfl2:
_________________
"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Pakt na kilka dni" (King_Chrobry)
King_Chrobry, Whiteye
wnuczus PAKTY ODTAJNIONE 1 2012-09-24, 22:02
wnuczus
No new posts Kalendarium - uwagi, sugestie
ScoobyDoo Dyplo 10 3 2014-12-04, 10:19
Rookie
No new posts Prosba o jakies sugestie
NorcoTHC Gadanie o Civ(4)kowym Graniu 32 2007-07-29, 22:50
LDeska
No new posts Kilka pytan
bummbummbamm Strategie i taktyka - Civ4 46 2008-10-21, 09:58
LDeska
No new posts sprzedam kilka książek
dzia Pogawędki różniste 8 2014-04-28, 19:24
Zaharien

Czas generowania strony : 0.27 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group