www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Pakt "KONSULTACJE NIEZALEZNE" (Cola)
Author Message
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23342
Piwa: 20/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2009-06-12, 11:22   Pakt "KONSULTACJE NIEZALEZNE" (Cola)

Pakt numer 169, założony 2009-04-08 12:30:31 przez Cola (Imperium ColaLandii)


Nazwa paktu: KONSULTACJE NIEZALEZNE

Zaproszone do paktu nacje:
Twórca: Cola
pawelt
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23342
Piwa: 20/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2009-06-12, 11:22   

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-08 12:31:15
test

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-08 12:32:35
Cola 2009-04-08 12:26:21
wpakuj punkty w tego od którego masz mniejszy koszt kradzieży... jesli to jestem ja to pakuj we mnie (w sumie tez nie masz daleko)

Rudi2 2009-04-08 12:25:04
Ja też mam w połowie zrobiony Liberalizm i w dwie tury kończę zaraz.
Pospieszyłem się i punkty wpakowałem w Koreańczyka w tej turze jeszcze prze rozpiską.
Muszę też jedną turę wpakować wszystko w Kinga bo ma już tyle na mnie, że widzi co mam w miastach i przekazuje dalej.
Potem rozkręcamy karuzelę. Chciał Mogoł? To zobaczy jak mu miasta będą trzaskać.

Cola 2009-04-08 12:24:52
i tu pokazałes paradoks sytuacji... szpiegowanie kumpla

***** mnie to na max, ale wyjscia nie ma... no chyba, ze chcemy zginąc ładnie

Centurion 2009-04-08 12:16:06
no dobra to dokoncze techy i przestawiam szpiegowanie na zulusa, zawsze chcialem to zrobic

Cola 2009-04-08 12:14:13
samej kwestii szpiegostwa nie zgłebiałem wiec to o co Cheos pyta musi zostac wyjasnione

zawsze może nam pomóc PawelT który o szpiegostwie wie wszystko

mozemy Go zatrudnić na konsultanta i poprosimy Leksza by dodał Go do paktu administracyjnie

co Wy na to??

PS Niemiec niech kończy to co zaczął bo byłaby to spora strata jakby tego nie zrobił

Rudi2 2009-04-08 12:12:47
Jeśli te 150 goldów przekażesz Naukowcowi to on ma maksymalnie wykorzystane bonusy z bibliotek itp. więc wymyśla tech w ekspresowym tempie. Nadwyżka goldów która pozostaje przeznaczana jest na przezbrojenie. Dosyłasz arkebuzera a odbierasz strzelca.
To jest faktycznie mocne i w następnym Dyplo mam nadzieję, że tego nie będzie.

Rudi2 2009-04-08 12:08:46
Już tylko z samego wyniku finansowego wynika, że to jest bardzo opłacalne.
+ 150 goldów odłożone w jedną turę to w 10 tur jest 1500 goldów.
Mieć 1500 goldów a nie mieć to jest już istotna różnica. Masz darmowe przezbrojenia.

Rudi2 2009-04-08 12:05:37
Punkty szpiegowskie teraz możesz zwiększyć nie tylko przez sąd bo to drobiazg jest.
Lecz mając sąd + ludzik w mieście = 6 pkt + 0.25% z Zamków = 7,5 pkt
Jeśli dasz suwakiem szpiegostwo na 100% to zwiększa się to wielokrotnie. Musisz zrobić test gdy będziesz w Dyplo.

Ja mam obecnie ok. 50 pkt bez suwaka, z suwakiem na 100% wyszło około 300pkt. Za 220 pkt mogę bez (bonusów jeszcze) ukraść średnio taniego techa i mam 150 goldów jeszcze do skarbca.
Gdybym sam wymyślał to robię go w też w jedną turę ale mam minus na złocie w skarbcu.

didi 2009-04-08 10:53:37
Zgadzam się i dostosowuję swoje suwaki do sugestii z pierwszego postu.

Centurion 2009-04-08 10:48:53
i nadal nie mam przekonania ze bede szpiegowal szybciej niz wymyslal, czy moglby mi to ktos objasnic jak krowie na rowie jakim cudem?

skoro na nauke moge dac wieksze naklady (wiecej budynkow dajacych bonusy, do szpiegostwa jest tylko sad...)

jak to jest z tymi bonusami do szpiegostwa?
(zeby nie bylo nie mowie ze sie nie zgadzam, tylko przydaloby sie jakies uzasadnienie)

Bobek1971 2009-04-08 10:46:12
ode mnie mozecie wziąc astro za 6 tur.

domel 2009-04-08 09:20:50
Ja jestem za wprowadzeniem tej zmiany. Nie uznaje tego za przekręt tylko za oświecenie Też uważam że to jest jedyny sposób na to żeby ich dogonić. Myślę że Niemiec może dokończyć te techy bo zajmie mu to tylko 5 tur a Koreaniec i tak będzie robił teraz 5 tur astro więc ewentualnie ukradnie te techy od kogoś.

Centurion 2009-04-08 08:47:05
ja prosze tylko o kilka tur - mam 4 tury do stali, 1 ture do nacjonalizmu i zloty wiek w trakcie, dlatego chyba lepiej juz dokonczyc te zaczete techy niz je krasc... potem (5 tur potrzebuje) dostosuje sie do decyzji ogolu



Bobek1971 2009-04-08 08:38:48
Ja nie mówię że w zastanych warunkach regulaminowych to jaki przekręt. Po prostu możecie korzystać z moich techów jesli jeszce jakichs nie macie. Ale ja w tym udziału nie wezmę. Uszanujcie taką moja decyzję. Będę wam kibicował.

bogdandz 2009-04-08 08:34:56
Generalnie nie lubie takich wałków, dałem sobie czas do namysłu, czekałem na opinie innych władców, przeczytałem kilka razy plan.
Próbowałem postawić się na miejscu pozostałych sojusznków.

Plan wydaje mi się pragmatyczny (chwalę Cole).
Zatem jeśli większość zakceptuje - to mój głos będzie TAK

Pytanie.
Każdy z nas ma miasta wielkośći minimum 7-8.
Czy Podbieranie techów nie powino się odbywać z bardzo małych pustych miast?

cheos 2009-04-08 00:18:53
Nie mam obcykanego szpiegostwa aż tak bardzo, ale Sulejman kosztuje mnie 75% a Korea 105%.
Czy nie lepiej, bym szpiegował Sulejmana puki nie zrównam się techami ?
Oczywiście nadwyżkę kasy mogę przekazywać wg waszego uznania.
No i co mam zrobić ze szpiegostwem Młota skoro 1000 ma więcej i mi może państwo zniszczyć ?

Rudi2 2009-04-07 23:28:07
Nie masz racji Bobek, to nie jest przekręt. Takie są realia i zostało usankcjonowane w praktyce. To co proponuje Koreańczyk jest jedyną alternatywą. W przeciwnym razie to Dyplo nie ma sensu bo jest tylko kwestią czasu gdy w twoje kanony wjadą czołgi i piechota zmotoryzowana.
To jest wyzwanie dla nas bo wcale nie będzie łatwo nadgonić różnicy w techach. Lubliniak, Młot, Mongoł i cho-era wie kto jeszcze robiątak prawie od samego początku. To dlatego tak Zara z Młotem odskoczyli wszystkim wcześniej. Gdyby nie ta wojna to już jeździliby nam kawalerią. jeśli nic nie zrobimy to Młot będzie jeździł. Wcale mi to się nie uśmiecha bo szkoda moich 3 miesięcy.
Do tej pory byliśmy w Sojuszu ale współpraca była raczej tylko polityczna. Pokażmy, że potrafimy zrobić to i praktycznie w 100%. Co nam po naszych słoniach skoro za chwilę kanony przyjdą. Mamy stracić następne 3 miesiące by przekonać się jak smakuje porażka na własne życzenie?

Centurion 2009-04-07 23:24:15
ja nie wiem, nie podoba mi sie walenie w czlona bo ktos inny wali...
dajcie mi sie zastanwoic, za 5 tur mam te cholerne dziala a potem mozna pomyslec... jak sie wszyscy wypowiedza za, to sie dostosuje... narazie wale sloniami i katapami (olac czekanie na przezbrojenie skoro ma byc decydujaca bitwa zaraz) do chinola zeby sie osamotniony nie czul

Cola 2009-04-07 23:20:12
ja rozumiem Robercik, ale z drugiej strony mamy do wyboru juz teraz poddac sie, bo nie ma bata by dotrzymac im kroku

Bobek1971 2009-04-07 22:55:31
Nie gniewajcie się ..ale nie wchodzę w to. Wiem że zasluzyli na to, ale jakoś mnie to nie kręci. Oczywiście będę wam kibicował.


Cola 2009-04-07 22:24:48
szpiegowane kraje podzieliłem ze wzgledu na odległości i tak np. to co Niemiec ukrqadnie Zulusowi to od Niemca ukradnie Pacal i Chinol... itd

Cola 2009-04-07 22:23:00
pokazmy im ze nie jestesmy idiotami i potrafimy kombinowac

Cola 2009-04-07 22:22:20
Panowie

chcielismy grac elegancko, ale sie niestety nie da wiec zeby cokolwiek jeszcze znaczyc musimy grac tak jak przeciwnicy

chodzi o lancuszek szpiegowski, sponsoring i techowanie

zalozenie jest takie, ze jak ktos ma teraz ustawiona nauke na np 60% to 30% daje na szpiegostwo, a 30% na kase (jesli ma 80% to 40-40 jesli na 50% to 30% na szpiegostwo i 20% na kase bo priorytet ma szpiegostwo itd) NAUKE DAJEMY NA ZERO %
Wszystkie punkty szpiegostwa dajemy na konkretnego sojusznika, a nadwyzke kasy przekazujemy do techujących.
Kraje sponsorujace robia wojo i przekazują na obrzeża sojuszu dla zabezpieczenia granic
Kraje techujące robia budyneczki do nauki i kasy w miastach kasowo/naukowych, a w pozostałych miastach wojo

napisze co robia poszczegolne kraje :
1) Korea - nauka na 100%, szpiegostwo całe na Młota (to bedzie płynne w zaleznosci od tego kto nas bedzie szpiegował - teraz jest to Młot)
Korea idzie ścieżką do astro, chemii, stali i nauk wojskowych
2) Zulus - nauka na 100%, szpiegostwo na Młota
Zulus idzie ścieżką do strzelców i kawalerii
3) Francja - nauka na 0%, szpiegostwo na Koree (połowa swoich nakładów - suwak szpiegostwa!!!) nadwyzka kasy do Korei. KRADNIE TECHY KOREI.
4) Chiny - nauka na 0%, szpiegostwo na Niemcy, nadwyzka kasy do Zulusa. KRADNIE TECHY NIEMCA
5) Ragnar - nauka na 0%, szpiegostwo na Koree, nadwyżka kasy do Korei. KRADNIE TECHY OD KOREI.
6) Pacal - nauka na 0%, szpiegostwo na Niemca, nadwyzka kasy do Zulusa. KRADIE TECHY OD NIEMCA.
7) Niemiec - nauka na 0%, szpiegostwo na Zulusa, nadwyzka kasy do Zulusa. KRADNIE TECHY OD ZULUSA.
8) Hamurabi - nauka na 0%, szpiegostwo na Ragnara, nadwyzka kasy do Korei. KRADNIE TECHY OD RAGNARA.
9) Sulejman - nauka na 0%, szpiegostwo na Hamurabiego, nadwyzka kasy do Korei KRADNIE TECHY OD HAMURABIEGO.

Kora i Zulus z kasy która zostanie robią upgrade woja.
jest nieparzyscie, ale mnie sponsoruja 4 Państwa, a Zulusa 3, bo ja mam wieksze koszty utrzymania ze wzgledu na ilosc woja. Z reszta i tak to jest płynne wiec całe nadwyżki w zaleznosci od potrzeb możemy z Zulusem ze soba wymieniac.

to jedyny sposób by dogonic technologicznie wroga... niestety

jesli sa jakies pytania to prosze pisac

jesli nie ma to prosze sie okreslic czy w to wchodzicie?
ale bardzo prosze by nie było jazdy typu, ze "ja sobie dam 10% na nauke jednak, bo mi szkoda"

tutaj albo wszyscy śpiewamy jednym głosem, albo znowu będzie kiszka i o pupe rozbic cały plan... wiec jesli komus sie to nie podoba to prosze to otwarcie TERAZ powiedziec i nie bedzie nieporozumien w przyszlosci.

Uklony GOLDIe

PS dzieki takim zabiegom ja mam całą ściezke astro w 6 tur... Zulus mysle, ze do kawalerii podobnie... potem tylko canony i nas do nastepnego skoku technologii nie ruszą

w przypadku zrównania sie z wrogiem techami wojskowymi, ale z brakujacymi "przejsciowymi" możemy z Zulusem dac 100% na szpiegostwo i wysłac do Mongoła (lub innego zaawansowanego) szpiegów i wykrasc co potrzeba
ja mam na ta chwile ponad 600 punktów szpiegostwa jesli dam na 100% szpiegostwo, a ta liczba bedzie tylko rosła (to tak dla przykładu)

mam nadzieje, ze to jest wszystko jasne i wszyscy widza w tym sens

pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-08 13:09:43
Heh, co ja mogę powiedzieć. Wiedziałem, że będzie taki wałek.
Ja bym raczej olał to dyplo, niż tak kombinował. Ale w sumie skoro już jedna strona tak robi, to i druga może, skoro nie jest do zabronione. A i przy okazji można się czegoś nauczyć.

Ja nie znam położenia państw i innych ważnych rzeczy, ale mogę powiedzieć ogólnie na co zwracać uwagę przy szpiegostwie.
Chodzi oczywiście o maksymalizowanie bonusów:
1. za odległość od pałacu. Czyli powinno się wybrać jakieś miasto blisko naszej stolicy, lub przenieść stolicę.
2. za stosunek punktów szpiegowskich (wszystkich jakie się uzbierało od początku gry - widać ten stosunek w ekranie szpiegowskim przy graczach). Najlepiej jest szpiegować państwo, które nic nie inwestuje w szpiegostwo.
3. za relę. Tu najlepiej mieć różne rele oraz św miasto jakiejś reli.
4. za szlaki handlowe. Chodzi raczej o otwarte granice, bo na szlaki handlowe nie ma się wpływu.
5. stacjonowanie szpiegów. Tu wiadomo.
6. kulturę w mieście. Czyli miasto koło naszych granic i jeszcze szpiegiem można kulturę dodawać.

Jeśli chodzi o sam łańcuszek, to trzeba by te wszystkie punkty zoptymalizować pod względem wydajności.
Państwa naukowe inwestują tylko w budynki naukowe i/lub robią naukę (kolbki).
Państwa szpiegowskie inwestują tylko w budynki szpiegowskie i/lub robią wojo lub kasę.
Państwa szpiegowskie na pewno będą miały nadwyżkę punktów szpiegowskich, bo kradzież techów powinna być na poziomie 30-40% i mogą tą nadwyżkę przeznaczyć na wroga.

Budynki szpiegowskie (szczególnie więzienia -reprezentacja i agencja wywiadu - komunizm) bardzo zwiększają potencjał szpiegowski, gdyż dają bonus +50%. Do tego komunizm daje wielkiego szpiega. Warto tutaj przymaksować naukę.

Warto tez pomyśleć nad przejściem na państwo narodowe. Można draftować strzelców, ma się zadowolenie od baraków a co najważniejsze +25% do szpiegostwa. No i jest to bardzo tani civik.

A no i polecam niektóre misje szpiegowskie. Można ładnie państwo wroga sparaliżować. Tylko trzeba mieć dużo szpiegów.


Tyle z mojej strony. Trochę ogólnie, ale jak coś szczegółowo chcecie to pytajcie.


pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-08 13:11:28
ps. a barnaba nie jest z wami w sojuszu???

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-08 13:12:28
OKI DZIEKI WIELKIE :)

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-08 13:12:40
narazie nie jest :)

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-09 16:35:29
a jak jest z wasalstwem?

nie daje dodatkowych bonusów przy kradziezy??

np ja techuje a reszta jest moimi wasalami i ma taniej??

pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-09 17:47:49
Nie, nic nie daje.
Za to rosną koszty miast itp. NIe opłaca się.

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-09 23:13:26
ech szkoda :)

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-17 15:15:34
heh...

jak to jest z tym wynajdowaniem techa ltórego ma juz poznana cywilizacja?
jest 10% tańszy jesli znamy ta cywilizacje... to rozumiem, ale jesli znam powiedzmy piec cywilizacji które maja tego techa to mam to nadal 10% taniej czy jeszcze jakis rabat?? ;)

chodzi mi generalnie o sytuacje, zeby np nie wynajdowac nic (nie narazam sie ze ode mnie ukradną wiedze) i zbierac kasiore.... a potem jak juz inni powynajdują dane techy to ruszyc z kopyta i bede smigac techami az milo?

pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-17 16:28:03
To jet tak, że maksymalny bonus jest 30% i te 30% jest dzielone przez ilość nacji (znanych i nieznanych). Czyli każda nacja daje tylko kilka procent.

Czyli jak jest 15 nacji to każda z osobna daje tylko +2% jeśli wymyślamy techa, który ona ma. Jak 5 nacji, z którymi mamy kontakt ma techa, którego wymyślamy, to dostajemy wtedy bonus 10%.

Jest to opisane na fanatykach
http://www.civfanatics.co...ch_research.php

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-17 17:08:32
a tak na chłopski rozum?

X, Y i Z maja wynalezione astro - ja nie mam
zakładamy ze mam kontakt z X i Y a z Z nie... ile mam bonusu?

i druga sytuacja
X, Y i Z maja wynalezione astro - ja nie mam
zakładamy ze mam kontakt z X i Y i Z... ile mam bonusu wtedy?

pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-17 19:13:26
Wg fanatyków to się liczy tak:

Pomnóż liczbę 0,3 przez ilość ZNANYCH cywilizacji, które mają już tego techa i podziel przez ilość wszystkich cywilizacji jaka była na POCZĄTKU gry.

pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-17 19:15:22
Jeśli więc startowało 34 cywilizacje, a ty masz kontakt z dwoma, które znają astro to będzie:

0,3*2/34 = 0,0176

Czyli niecałe 2% bonusu za te dwie cywilizację. Malutko.

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-17 20:41:58
aa teraz rozumiem... wiec wszystkie cywilizacje (bez wzgledu na to czy znaja techa czy nie) bierze sie pod uwage

a jak to sie ma do stanu faktycznego czyli jesli teraz zostało w grze powiedzmy 20 cywilizaci?

pawelt (Imperium paweltLandii) 2009-04-17 20:49:25
nie ważne jest ile jest teraz cywilizacji

Cola (Imperium ColaLandii) 2009-04-17 20:54:51
rozumiem - dzieki wielkie

wniosek z tego, ze to sie oplaca ale tylko wtedy gdy jest duzo cywilizacji (komplet) i gdy jestes zacofany na max, a kontakt masz ze wszystkimi

wtedy pozwolenie wyprzedzenia sie wszystkim i ciułanie kasy, a potem odpalenie wszystkiego na raz ma dopiero sens

dzieki wielkie jeszcze raz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Pakt "Wielki Brat znowu patrzy - czyli wspomnienia Admi
Bodek
Beny Pakty odtajnione 13 2015-06-21, 10:06
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Konsultacje z Adminem" (haram)
haram, ponti
wnuczus PAKTY NIE(TAJNE) 1 2011-11-18, 21:51
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Trójporozumienie : Geo-Lukgin-Cola" (Cola)
Cola, geo, lukgin
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 5 2012-10-03, 21:15
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Whiteye-Cola" (Cola)
Cola, Whiteye
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 21:03
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Scooby-Cola" (Cola)
Cola, ScoobyDoo
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 21:07
wnuczus

Czas generowania strony : 0.43 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group