Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Zgłaszanie gier do rankingu Civ4 - 2008-09-17 Centurion - Zaharien

Zaharien - 2008-09-17, 20:23
Post subject: 2008-09-17 Centurion - Zaharien
1. Centurion
2. Zaharien

O jednego wielkiego szpiega za duzo i niestety moja przegrana. Moich szpiegow umarlo od groma a i nie wiele zdzialali jeszli chodzi o kontry... :( .

Gdybym wczesniej nad swoim wielkim szpiegiem popracowal, a tak roznica w punktach szpiegowskich zmalala z 140% na 120% i dupa...

No i podstawowy blad synchronizacji... wiedzialem, ze przeciwnik moze isc do mechanizacji ale dalej walczylem punkatmi wywiadu... chyba bylo korzystac z rpzewagi w science :/

Centurion - 2008-09-17, 20:30

coz zagralem jak mi niektorzy radzili na szpiegow... efekt, zaharien mimo najlepszych prob (widzialem ile tego paskudztwa budowal..) nie byl wstanie nic zrobic... totalnie nic... a ja na 0% nauki, 20% szpiegostwa i zbieralem kaske na upgrady...

dzieki za gre, w nauce to mi tak uciekles ze myslalem ze po mnie... ale od czego sa te bezsensowne szpiegi :looka:

Eferalga_500 - 2008-09-17, 21:39

Gratulacje,

pamietajcie ze jezeli zostawicie szpiega w miescie to przeciwnik nie bedzie w stanie zobaczyc co w nim jest robione :hyhy:

Zaharien - 2008-09-17, 21:41

Serio? Ja trzymalem przez jakis czas szpiegow w wazniejszych miastach, ale czy to az tyle dalo? Chyba nie.

Ale sprawdze, sprawdze :)

Eferalga_500 - 2008-09-17, 21:44

Mozna zobaczyc co jest w miescie ale nie jest juz to tak latwe, trzeba w nie wejsc recznie - wtedy widac jakie sa w nim wojska (nie wiem czy wszystkie pokazuje), nie widac co jest produkowane oraz ile ma zywnosci w spichlerzach - reszty ukrywanych rzeczy nie pamietam bo dawno nie gralem z kims kto w ten sposob dzialal przeciwko moim szpiegom :hyhy: .
Zaharien - 2008-09-17, 21:49

Nie wiedzielem, ze stacjonujacy szpiedzy w miastach wplywaja akurat na to.
Ja staralem sie walczyc misjami "counter e" ale wiekszosc moich szpiegow poginelo :/

Eferalga_500 - 2008-09-17, 21:55

Nie oplaca sie robic contera - chyba ze wrog idzie do ciebie celem wzneicenia rewolty - wiesz o tym bo idzie do ciebie wojskie :D

Jedyna obrona przed szpiegiem to:
1. atak na niego - powinienes miec wiecej wojska
2. Przewaga w cudach (hoduje WS wiec musi uwazac)
3. Przewaga technologiczna - 1 wielki szpieg daje 5 wczesnych techow lub 2-3 ze ery klasycznej
4. Zapas robotnikow przy kluczowych zasobach (podtrucie stolicy)
5. Dramat - by szybko uspokoic stolice
6. I najwazniejszy - wyhodowanie wlasnego WS

Generealnie grajac szpiegiem uwazam ze nie oplaca sie krasc techow w pozniejszych okresach gry - we wczesniejszych niestety nie mamy jeszcze tyle szpiegow by je moc krasc :zalamany:

LDeska - 2008-09-17, 22:27

Zauważyłem że nie do wszystkich miast można wejść podejrzeć co się tam dzieje. Wynika to chyba z tego że dla każdego miasta cena misji szpiegowskich jest liczona oddzielnie. Ta cena jest uzależniona od odległości i innych rzeczy - podejrzewam że stacjonujący tam szpieg może też na o wpływać...

Jak miałeś przewagę Zah w techach to trzeba było przeć dalej. Skoro Cent jechał na 0% nauki to niedługo byś go zjechał knechtami na jego topory...

Centurion - 2008-09-17, 22:45

chcialbym zauwazyc ze to ja mialem kusznikow (odlewnictwo z oracla pozniej to juz formalnosc... kradne co on odkrywa a sam ciulam machinery czego przeciwnik nie wie...) i jego knechty mogly sobie pofikac... pomijajac ten drobny szczegol ze moglem ukrac biurko w kazdej chwili... :P
Zaharien - 2008-09-17, 22:57

Espionage ci spadal na morde :) i szpiedzy umierali coraz to czesciej :) poza tym nie urodzil ci sie wiecej zaden wielki szpieg wiec za kazdym razem jakbys cos ukradl ja zyskiwalbym przewage w espionage. Dziwnym trafem, pomimo tego, ze ladowales w szpiegostwo to mi one roslo szybciej niz tobie...
Koszt misji okreslany jest z roznicy punktow uzbieranych przez przeciwne sobie nacje, gdy wydajesz punkty przeciwnikowi wzrasta procent i maleja koszty.
Troche testowalem to... ale nie rozumiem wspolczynika wzrostu... otoz spada/rosnie on jakos tak dziwnie.

Popelnilem blad nie oddajac ci tamtego maista za darmo - powinienem dalej upowac wojsko... a tak to stracilem strasznie duzo axow na twoich kusznikach :)

Ja na twoim miejsu z wieliego inzyniera bralbym machinery :D

@ Kontry zwiekszaja koszty misji, tylko ze moi szpiedzy umierali zanim w ogole zdazyli cokolwiek zrobic. Jutro jak bede mial czas to znow potestuje :) najlepiej to robic na hot seat bowiem wtedy widzimy najlepiej efekty swoich dzialan :)

Centurion - 2008-09-18, 05:05

no ok odrabiales pkt szpiegostwa ale co z tego? ty odrabiales pkt szpiegostwa a ja budowalem kolejna armie... piknie ;)
Zaharien - 2008-09-18, 05:30

Tez nie proznowalem. Pamietasz jaka przewage miales na poczatku? :) W demo i w punktach znacznie prowadziles.
Na koncu ostro przycielem populacje ale i tak nic to nie dalo :( .

Tak, czy owak gadac mozna dlugo a wygrales ty :) gratki i do nastepnej.

pawelt - 2008-09-18, 07:55

cent to co zmieniasz taktykę na szpieg, Szpieg, SZPIEG?? :)
LDeska - 2008-09-18, 08:17

Zah ma rację - im więcej punktów wydasz tym masz ich mniej i tym droższe są kolejne misje. Wydajesz więc ich więcej i po jakimś czasie tracisz wszystkie punkty. Może nawet dojść do tego że to przeciwnik będzie widział wszystkie twoje miasta - już tak miałem kiedyś.

Wielki Szpieg jest tym silniejszy im wcześniejszy jest okres gry, z drugiej storny im wcześniejszy okres tym ciężej odkryć Alfabet (jest dość drogi) i tym więcej kosztują szpiedzy - są drożsi od toporów...

Generalnie to bardzo fajna zabawka i uważam że trochę przegięte jest to że Wielki Mur - tak wczesny cudak - już daje punkty szpiegostwa. Gdyby dopiero od Kodeksu Prawa można było hodować szpiega to byłoby bardziej zrównoważone. No ale samymi szpiegami gry się nie wygra, trzeba je bardzo umiejętnie używać więc ja nigdy nie proszę o wyłączenie szpiegostwa.

Eferalga_500 - 2008-09-18, 08:42

Ja ostatnio gram Gilgameshem z jego ziguratem :hyhy:
Jest tani, wczesnie dostepny i gdy przeciwnikowi uda sie wybudowac mur to ja zdaze ze szpiegiem wyrownac a drugim go przegonic.
No i licze oczywiscie w takiej grze ze w tym samym miescie wybuduje innego cuda - i jednak ten szpieg sie nie narodzi :D

Centurion - 2008-09-18, 08:54

szczerze, zmieniam priorytet.. najpierw mur potem ewentualnie oracle ktory guzik daje przy szpiegu ;)
pawelt - 2008-09-18, 09:05

no nieźle, cent zaczyna grać na szpiegów :rotfl:
zaraz zaczniesz wychwalać random :P

Centurion - 2008-09-18, 09:09

nie ma takiej opcji :P
ponti - 2008-09-18, 09:13

Centurion wrote:
szczerze, zmieniam priorytet.. najpierw mur potem ewentualnie oracle ktory guzik daje przy szpiegu


Najpierw trzeba dożyc by wypuścic pierwszego szpiega
:)

LDeska - 2008-09-18, 09:17

Sumerowie są fajni, ale z agresywnymi nie powalczą... no ale fajny pomysł żeby tak spróbować pograć :oczami:
Zaharien - 2008-09-18, 09:39

Cent postawil obok mury jeszcze cztery cudaki... Pierwszy wielki to szpieg... Drugi wielki to szpieg... a pozniej Inzynier.... pozniej znow inzynier...

Ja Alfabet 6 tur
Cent 14 tur...

Mialem szybciej szpiegow ale cent juz siedzial wielkim w moich wlosciach i niestety nei zdazylem przybiec swoimi aby mu countera zasadzic... stracilem lekko ponad 10 zanim udalo mi sie cos zdzialac.... generalnie polecam stawianie armii szpiegow w miastac zamiast prubowac kontrowac.

Przegralem dlatego, ze:
1 Wydalem mase kasy na szpiegostwo
2 Nie wiem co mi przyszlo do glowy aby dac 100% w szpiegostwo przed mechanizacja wiedzac, ze cent ma metala z oracla i ma inzyniera... Nie wiem.... kurde nie zdazylem armii z upowac a z przed jego mechanizacji bylo na + dla mnie...
3 Od coda mozna inwestowac kase w szpiegostwo wiec ten co ma wiecej kasy moze wiecej zdzialac... zamiast przycisnac centa armia (a juz wygenerowalem przewage) to ja commerca produkowalem.
W efekcie nie mialem wystarczajaco armi aby go pojechac(co nie byloby latwe nawet jakbym ja mial), nie mialem nauki bo lecialem na wszytkim w szpiegostwie(no mialem 20% w science i wyszlo 66 lolz).

gra bardzo pouczajaca, bo pomimo tego, iz cent tego nie widzial, to ostro walczylem na zapleczu z wrogiem, ktory mial przewage.
Poza tym bardziej sie oplaca stawiac scotland yard niz walic w przeciwnika, to mniej wiecej dziala jak branei z pierwszego wielkiego scienta technologii zamiast stawiac akademii.

Chcialem zrobic desant na jedno z miast portowych centa, szpiegami odciac drogi, wywolac rewolte, wysadzic wojo i zniszczyc miasto. Niestety aby to bylo skuteczne musialem widziec gdzie woja malo, i ktore drogi odciac aby cent nie mogl posilkow rozweselajacych wyslac.
Moj najtwardzszy szpieg dotarl do polowy jego panstwa i widzialem tylko jednego lucznika w miesci... az szkoda ze kuni nie widzialem :( .

U nas na FFA szpiegostwo jest dosc mocno obcykane, a i w ffa trudniej sie tym gra, a to dlatego, ze punkty szpiegostwa trzeba rozkladac na 4 nacje i wiecej :) .

Cent wygral bo wykorzystal wszystkie atuty jakie mial, zagral lepiej, wykorzystal przewage plynaca z mojej straty (lucznik hamurabbiego na jego warriorze i mnie poblokowal troche).
Dobrze wykorzystal szpiegow(choc mogl odcinac drogi tak by nie stracil tyle dziesiat jednostek - ja sie wybronilem prawie... o 3 knechtow za malo, o 3 axow za duzo :) ).
Ja popelnialem bledy, dodatkowo nie potrafilem wykorzystac tego co wypracowalem.

jeszcze raz gratulacje, mam nadzieje ze jeszcze nie raz pogramy :)

Eferalga_500 - 2008-09-18, 09:40

To prawda - ale jak sie dojdzie do catapek to juz jest spoko. Poza tym sep ma az 6 sily :hyhy:
Centurion - 2008-09-18, 09:43

spoko tylko sie boje ze znow wezme ghingisa i nie bedzie KONI, co za glab kapusciany robil ten skrypt mapy ze najwazniejszego surowca w polowie przypadkow nie ma? :[ :hyhy: ;)
Eferalga_500 - 2008-09-18, 09:46

No wlasnie przydaloby wymusic pojawianie sie koni na mapie.
Dobrze by bylo zrobic to tak:
z szansami do odleglosc od stolicy
3 kratki: 5%
5 kratek 25%
10 kratekna 30%
powyżej 40% :D
Po poawieniu sie pierwszego konia, kolejny pojawia sie z radykalnie mniejszą szansą

Centurion - 2008-09-18, 09:49

hehe i zablokowac wystepowanie miedzi ;) :rotfl:
Eferalga_500 - 2008-09-18, 09:52

Nie no bez przesady ;)
Beny - 2008-09-18, 10:00

No przecież jest wersja 3, która wymusza pojawienie się surowców strategicznych przy stolicy... I psuje zabawę...
LDeska - 2008-09-18, 10:01

Występowanie koników na tej mapie nie było modyfikowane przez mnie. Robiłem testy i wychodziło mi że w 80% przypadków pojawiają się konie, tylko czasami mogą być daleko...
Eferalga_500 - 2008-09-18, 10:05

A nie mozna tego zmodyfikowac by zawsze pojawialy sie konie - bo z moich z kolei obserwacji wynika ze szansa na konie jest gubo ponizej 50% (moze to wynika z malej ilosci proby :P )
Centurion - 2008-09-18, 10:07

nie no fakt jest ze w wiecej jak 50% sa konie to napewno ;) tragicznie nie jest :) ale mozna by zmniejszyc szanse na te metale najlepiej do 0 i zakaz gry byczkiem ;) :rotfl:
Eferalga_500 - 2008-09-18, 10:07

Beny wrote:
No przecież jest wersja 3, która wymusza pojawienie się surowców strategicznych przy stolicy... I psuje zabawę...


Wersja 3 jest do bani, mi chodzi o to by konie pojawialy sie mozliwie daleko (w oldeglosi losowej) ale zeby prawie zawsze byly, a nie jak jest obecnie ze prawie nigdy ich nie ma :/

LDeska - 2008-09-18, 10:31

Eferalga, sprawdź to jeszcze raz - u mnie 8 na 10 razy są konie...
Zaharien - 2008-09-18, 10:33

W wiekszosci wypadkow konie sa. Poza tym lepiej jak nie ma koni, niz jak nie ma metali... wtedy to jest nudna gra.
Centurion - 2008-09-18, 10:34

nudna gra to jest od katap jak sie beton-dur zaczyna i nie ma znaczenia czy sa metale czy nie :P
Rudi2 - 2008-09-18, 10:40

No nie przesadzajcie panowie. :) brak któregoś z tych surowców daje kolorytu rozgrywce.
Zmienia zupełnie ścieżkę techów i strategii. Jest dobrze po co zmieniać.
Wielki Mur daje nie tylko punkty dla szpiega ale szybszego wodza, dla nacji nieagresywnych jest to czasami jedyna szansa na wyrównanie promocji.
Czy mógłby ktoś potwierdzić na 100%, że jak się ma szpiega w swoim mieście to przeciwnik nie widzi zawartości z podglądu mapy, możliwa jest "penetracja miasta ale to kosztuje ileś tam punktów.

Eferalga_500 - 2008-09-18, 10:41

LDeska wrote:
Eferalga, sprawdź to jeszcze raz - u mnie 8 na 10 razy są konie...


Moze to dlatego ze malo gram tak zadko je widze :|

Beny - 2008-09-18, 10:43

Ja kiedyś jak grałem (chyba) z Richardsem to nie było koni, słoni, miedzi, żelaza i węgla :D
Eferalga_500 - 2008-09-18, 10:49

No to musiała być bardzo ciekawa gra :rotfl:

W takim przypadku protective rzadza

Centurion - 2008-09-18, 10:54

Eferalga_500 wrote:
W takim przypadku protective rzadza


a dlaczego?
katapy robisz zawsze a to one decyduja w takim momencie...

Beny - 2008-09-18, 10:58

Centurion wrote:
a dlaczego?
katapy robisz zawsze a to one decyduja w takim momencie...

Ale katapy nie zabijają :)

Centurion - 2008-09-18, 11:04

Beny wrote:
Ale katapy nie zabijają :)


powiedz to atakujacym... :P

Eferalga_500 - 2008-09-18, 11:13

Armia dlugich lukow pokazalaby kto rzadzi :hyhy:
Zaharien - 2008-09-18, 12:09

Rudi2 wrote:
No nie przesadzajcie panowie. :) brak któregoś z tych surowców daje kolorytu rozgrywce.


Nom, kazdy czeka az mu sie popnie iron....

Choc zgodze sie, trzeba kombinowac :)

Rudi2 - 2008-09-18, 12:26

No to nasuwa się pytanie, czy jeśli nie ma surowca na mapie to czy w trakcie gry może się pojawić u któregoś z grających?
Jeśli TAK to należałoby to zmienić. To prawie jak klęska.

Eferalga_500 - 2008-09-18, 12:31

To nie jest prawie klęska - to jest klęska w 100%
Centurion - 2008-09-18, 12:45

no takie akcje kwaśne... :kwasny:
Beny - 2008-09-18, 12:59

A twedy Rychowi wyskoczyło żelazo...

W erze strzelców, ale zawsze :)

ponti - 2008-09-18, 13:01

Rudi2 wrote:
No to nasuwa się pytanie, czy jeśli nie ma surowca na mapie to czy w trakcie gry może się pojawić u któregoś z grających?
Jeśli TAK to należałoby to zmienić. To prawie jak klęska.


Pojawic sie moze tylko metal ,konie nie mogą sie pojawić.Jezeli metal wyskoczy na mapie bez metalu to zależy to od dogadania sie z przeciwnikiem,były gry gdzie przerywano a były tez takie które zostały zgłoszone.

Centurion - 2008-09-18, 13:03

faktem jest ze zadko sie to zdarza, sam mialem akcje ze cos mi wyskoczylo zdaje sie 3 razy na wszystkie moje gry... (tylko raz byl to metal...)
Eferalga_500 - 2008-09-18, 13:12

Jak juz cos wyskakuje to powinno wyskakiwac u obydwu graczy rownoczesnie jak w lustrez :D
ponti - 2008-09-18, 13:16

Centurion wrote:
(tylko raz byl to metal...)


Najczesciej to jest zloto srebro lub gemsy ogolnie to jest bardzo mała szansa na wyskoczenie czegos ale zdarza sie to.Skoro może wyskoczyc 7 surowców i dwa z nich tylko to surowce strategiczne zdarza sie to rzadziej niz surowców dajacych kase i happy.Zreszta jak najedziesz na kopalnie masz nawet taka podpowiedz (small chances to found gems ,gold etc.. )

Richards - 2008-09-18, 13:17

Jak można przegrać przez random to mozna tez przez wyskakujący Metal. Nie widze powodów zeby nie zglaszac takich gier.
Miałem kiedyś gre do ligi, nie pamietam z kim. Nie było na mapie Uranu a kolega machnął Manhattan. Pytam sie po co? a może uran wyskoczy :) adrenalinka sie podniosła, ale całe szczęście nie wyskoczył i wygrałem. Jakby wyskoczył to trudno. Równie dobrze można przegrać przy obronie stolicy warriorem na warriora.

Eferalga_500 - 2008-09-18, 13:17

Wiem, dlatego ja stawiam kopalnie na wszystkich gorkach nawet tych ktorych nie uzywam :D
LDeska - 2008-09-18, 13:18

Niestety może wyskoczyć metal (miedź, żelazo, złoto, srebro) a nawet o ile wiem diamenty - generalnie zasoby kopalniane. Nie da się tego ograniczyć mapką tak żeby to się odbywało lustrzanie - to zależy od tego na ilu kopalniach się pracuje. Musi być zrobiona kopalnia i musi na niej miasto pracować aby była malutka szansa, liczona w każdej turze niezależnie, że coś tam wyskoczy.
ponti - 2008-09-18, 13:22

Przez te kilkaset gier zauwzam pewna prawidłowosc najchetniej złoza wyskakuja obok innych złoz czyli jak masz zlotko wyskakuje prawie zawsze złoto obok na górce to jest logiczne odkrycie nowych bogatych złoz obok w sumie to jest tak jak w rzeczywistosci np Zagłebia Ruhry czy Ślask z węglem,czesciej tez wyskakuja surowce na gorkach plainsowych rzadko kiedy widzialem lub nawet sobie nie przypominam by bylo to na gorkach grasslandowych

Wydaje mi sie tez ze mozliwosci wyskakiwania surowców sa wieksze z biegiem czasu gdyż po odkryciu pewnych techów które dają aluminium ,uran czy węgiel pojawia sie wiecej szans ze coś wyskoczy niz przy początkach gry,po prostu szanse minimalne wzrastaja o jakas srednią ilosci surowców dostępnych.Ale nie wiem czy to prawda ja gram na czuja i wszystko co zauwazyłem to tyle o tym wiem,w XML nie grzebie bo sie znam na tym jak świnia na pieprzu


Eferalga_500 wrote:
Wiem, dlatego ja stawiam kopalnie na wszystkich gorkach nawet tych ktorych nie uzywam



Dopiero posta zauważyłem wiec dopisuje -NIGDY nie zdarzyło mi sie ,że cos wyskoczyło na nieużywanej górce,zawsze to była górka która produkowała i to bardzo dużą ilość tur.

Zaharien - 2008-09-18, 13:34

Szansa obliczana jest raz na turke, i czym wiecej turek gra trwa tym wiecej surowcow wyskakuje. Na maratonie czesciej sie tak dzieje, bo wiecej turek na kopalniach miasta pracuja niz w grach o zwiekszonej predkosci rozgrywki :) .

Miasto musi pracowac na kopalni aby byla szansa odkrycia jakiegos zasobu.

Eferalga_500 - 2008-09-18, 14:10

Zaharien wrote:

Miasto musi pracowac na kopalni aby byla szansa odkrycia jakiegos zasobu.


Podejrzewałem to jednak nie byłem tego pewny :wstyd:

Eferalga_500 - 2008-09-18, 14:12

A tak przy okazji to czy jak sie ma droge na kratce to czy prez ta droge zmieniaja sie szanse wyrosniecia lasku ?
Centurion - 2008-09-18, 14:15

nie jestem pewny, ale chyba na w jakikolwiek sposob obrobionym polu las juz nie wyrosnie... ale to jest dobre pytanie, ma ktos pewnosc jak to jest?
LDeska - 2008-09-18, 14:23

Na obrobionym nie wyrośnie, ale czytałem na fanatykach kiedyś że droga nie zmienia szans na wyrośnięcie lasku.
Centurion - 2008-09-18, 14:30

fakt jest taki ze nie kojarze takiej sytuacji ze na drodze las wyrasta....

a tak z innej beczki, watki gdzie wystepuje w zgloszeniach to dopiero sa popularne :hyhy: :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group