Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Gadanie o Civ(VI)kowym graniu - Uruchomić dział FFA?

LDeska - 2016-10-23, 21:25
Post subject: Uruchomić dział FFA?
Chcemy mieć dział FFA? Wydaje mi się że to ma sens bo wygląda na to że Civ6 daje radę. Byliby chętni na rozgrywkę powiedzmy w weekend na zasadach typowych (start ok. 21:30 gramy do 24:00 wygrywa ten z największą ilością punktów)?
Bobek1971 - 2016-10-24, 00:14

no fajna sprawa byłaby :)
Forever - 2016-10-24, 08:45

Jestem na tak byle to był piątek nie sobota
Eferalga_500 - 2016-10-28, 15:54

To co Panowie ?
Dzisiaj małe FFA ?

bombel79 - 2016-10-28, 16:31

A jak wyglada ruszanie sie? Rts czy gra narzuca jakas kolejnosc?
wnuczus - 2016-10-28, 17:19

Chętny
LDeska - 2016-10-28, 18:13

Ja jestem chętny na dzisiaj, jak się uda to od razu odpalimy dział FFA :)
Tylko ja nie na 100% bo z noworodkiem to nigdy nie wiadomo, jak będzie spokojnie to będę.
O której zaczynamy? Jak zwykle 21:30 i do 24:00?

Bombel - w grach sieciowych się wybiera czy symultana czy na przemian. W FFA myślę musi być symultana...

Eferalga_500 - 2016-10-28, 18:37

Dla mnie bez roznicy :P
bombel79 - 2016-10-28, 20:20

No ja jestem in :) juz czekam...
LDeska - 2016-10-28, 20:33

Ja będę za chwilę chyba. Dużo jest chętnych?
Eferalga_500 - 2016-10-28, 20:37

jesteś czwarty
bombel79 - 2016-10-29, 10:09

Wnioski z wczorajszego FFA:
grajmy bez AI
mapka niech bedzie mniejsza niz wieksza
szybkosc raczej nie normal. Moze szybka?

cule - 2016-10-29, 10:16

Przeproście kolegę świeżego jak z szybkości normal zrezygnujecie ;)
bombel79 - 2016-10-29, 11:24

Cule, ale tu chodzi o FFA. Troche inaczej wyglada w 1 vs 1... ktorych chyba jeszcze kikt nie gra ;)
Eferalga_500 - 2016-10-29, 14:57

Mało nas było :) - zaledwie czterech.

Przy mniejszej mapie rzeczywiście quick mógłby być o ile produkcja nie jest skalowana do świata.

bombel79 - 2016-10-29, 15:02

Ech, nie ma jak rts z Leszkiem o polnocy ;)
A dzis cos gramy? Ja bede kolo 21.45...

cule - 2016-10-29, 19:19

Po szczegółowym opisie wczorajszej gry wnioskuję, żę się działo, że hoho?
LDeska - 2016-10-29, 20:00

Dla mnie nudy, wnioski:
1. mniejsza mapa!
2. licznik czasu tury jednak włączmy
3. bez kompów! jak zaatakowałem Bombla to mnie opadły jak wilki i więcej walk miałem z tymi kompami niż z Bomblem :D
4. CS'y mogą być
5. grywalność na razie nie jest powalająca - jak te poprzednie punkty się wyeliminuje tom może będzie lepiej
6. system walki jak dla mnie to Civ5 - nie widzę żadnych różnic (wiem, mało grałem w Civ5 - ale czy ktokolwiek widzi różnice w walce jednostek - nie piszę o zdobywaniu miast)?

Tak ogólnie: to jest zupełnie inna gra niż Civ4. Żarełko nie jest tak ważne, ważniejsza jest produkcja a z niej można mieć resztę (w sensie dzielnice albo cudaki się stawia - z tego nauka, wiara, kultura). System walki to dla mnie największa przeszkoda, ale powoli się do niego przekonuję - to jest zupełnie inna gra, ale to może się podobać. Kombinowanie z ruchem jednostek, kolejnością ataku itp. Nie lubię tylko bardzo jednego - można mieć dużo większą armię i nie móc nic zrobić przez to ograniczenie 1 jednostka na pole. Podchodzi się taką szeroką ławą, zanim te z tyłu (jedno pole dalej) podejdą to te z przodu giną od obstrzału :zly:

Acha, chyba będę dzisiaj o 21:45, ale zobaczę...

bombel79 - 2016-10-29, 20:07

Leszku wczoraj pakowales sie w kilkukratkowego "weza" gdzie ja mialem panowanie na morzu i lucznikow...
Bobek1971 - 2016-10-30, 08:13

Ffa zawsze lepiej wychodziły na szybkiej predkosci.
Nie wiem nawet czy na poczet ffa nie grac sieciowej, wlasnie ze wzgledow ograniczeń czasowych.
Ffa i tak jest specyficzną zabawą gdzie nie liczą się aż tak bardzo umiejètnosci a charakter do zabawy ;)

O klasie zawodnika wystarczy, że decyduje rank 1/1 :)

Co do spostrzeżenia Ldeski o 1 unit/na pole ....dla mnie idealnym rozwiązaniem byloby szybsze tworzenie korpusow czy armii zwiększajacy potencjał takiego oddzialu gdy ma sie przewagę w ilosciową ale i tak nie można jej wykorzystać w pełni....a na godatek - jak gdzies - wspominał Efe moźna wybronić się nabijajac sobie doswiadczenie. Czyli to czego nie lubi Cent. Bunkier.
A może po prostu nie znamy jeszcze tej gry :)

bombel79 - 2016-10-30, 08:45

We wczorajszym FFA Cent dostal Scytie i zjechal 2-3 nacje... domel mial wolny wieczor ;)
Forever - 2016-10-30, 10:51

bombel79 wrote:
We wczorajszym FFA Cent dostal Scytie i zjechal 2-3 nacje... domel mial wolny wieczor ;)


Chyba tylko Domela zjechał
Znów się potwierdziło że
- Granie na wyższych szybkościach jest bez sensu
- Scytia wymiata (a po tym co usłyszałem wymiata do kwadratu)
- Trzeba grać na modzie ograniczającym wycinkę i sprzedaż jednostek

bombel79 - 2016-10-30, 10:59

Forek, ja po prostu mysle, ze jak gramy wsrod znajomych, to trzeba sie umawiac, ze wycinka tylko w ramach kultury i ze nie sprzedajemy unitow... nie podejrzewam, zeby przy sobotnim graniu ktos chcial oszukiwac...

zdecydowanie za duza mapa... trzeba sprawdzic czy gra skaluje mape do liczby graczy czy jest to wartosc stala...

Centurion - 2016-10-30, 12:45

a gdzie wczorajsze zgłoszenie? ;)
Eferalga_500 - 2016-10-30, 14:15

Mi się podobała wersja sieciowa - wtedy scytia nie wymiata az tak bardzo...

A i o rozwój trzeba dbac.

Jedyny problem to ta wycinka lasów - jak ktoś ma ich wbórd obok siebie to pozamiatane.

Centurion - 2016-10-30, 15:17

Tia... pewnie, wczoraj łącznie to wyciąłem kilka na drodze do ciebie coby szybciej unity łaziły bo poza tym to się nie chciało :) Mapa po prostu była zbyt olbrzymia i jak masz milion kratek do najbliższego sąsiada to może i lasy wydają się takie przegięte - normalna odległość i zetniesz tych lasów z 5-6 i koniec.
LDeska - 2016-11-01, 22:11

O to by było super jak by można było szybciej łączyć jednostki w armie! To by rozwiązało chyba większość problemów z systemem walki jakie dla mnie istnieją - o ile taka połączona jednostka miałby odpowiednio większą siłę...

Co do sprzedaży jednostek - tego się nie da skontrolować, trzeba by modem wyłączyć, podobnie wycinkę lasów...

Generalnie można by pograć jeszcze, szkoda że dzisiaj nie widzę chętnych :oczami:

Eferalga_500 - 2016-11-02, 21:07

Centurion wrote:
Tia... pewnie, wczoraj łącznie to wyciąłem kilka na drodze do ciebie coby szybciej unity łaziły bo poza tym to się nie chciało :) Mapa po prostu była zbyt olbrzymia i jak masz milion kratek do najbliższego sąsiada to może i lasy wydają się takie przegięte - normalna odległość i zetniesz tych lasów z 5-6 i koniec.


Cent - ustawiasz rozgrywkę pod siebie :) .

Co to oznacza normalna odległość ?

itkovian - 2016-11-06, 09:09

Przypominam że dziś o 20 kontynujemy grę na Epiku :) .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group