Ustawienia gier rankingowych nie podlegają żadnym ograniczeniom, jednak gracze wypracowali takie ustawienia które są najczęściej używane ponieważ umożliwiają one w dużym stopniu eliminację czynnika losowego który zakłamywałby gry rankingowe. Ustawienia ogólnie przyjęte (ale wcale nie obowiązujące przymusowo), to:
- brak graczy komputerowych
- rodzaj mapy: lustrzana. Ponieważ rozwój państwa zależy najbardziej od terenów w jakich przyszło nam się pojawić, to bardzo ważne jest aby państwa miały identyczne pozycje startowe. Standardowo w cywilizacji dostarczana jest mapa o nazwie Mirror która jest takim rodzajem mapy. Są także mapy stworzone przez LDeska z naszego klubu o nazwie LD_Mirror_Inland_Sea, LD_Mirror_Remote_Continents, LD_Inversed_Inland_Sea
- zawsze wojna - powoduje to że znużenie wojną jest dwukrotnie niższe i dzięki temu nie trzeba się nim przejmować
- brak handlowania technologiami - powoduje że nie widać w oknie doradcy zagranicznego jakie technologie znamy a przeciwnik ich nie zna
- bez wiosek tubylców - można dostać tak różne rzeczy jak technologię wartą ponad pół tysiąca kolb (Odlewnictwo) a można spotkać w niej barbarzyńców
- bez zdarzeń losowych - podobnie jak powyżej
Druga część ustawień to ustawienia zwyczajowe, które nie mają związku z eliminacją losowości, po prostu przyjęły się jako najczęściej stosowane:
- wielkość mapy: malutka (tiny)
- prędkość gry: normalna (normal)
- poziom trudności: książę (prince)
- tryb symultany: wyłączony - dzięki temu gracze wykonują swoje ruchy na zmianę, jak w szachach a nie w tym samym czasie i eliminuje to element związany z refleksem
Powrót do rankingu
(w) Leszek Deska 2007.11.08